Kadra
W naszym przedszkolu pracuje wykwalifikowana kadra pedagogiczna oraz panie z doświadczeniem w pracy z dziećmi.
Dyrektor:
mgr Małgorzata Borowicz
Wykształcenie:
- Uniwersytet Adama Mickiewicza – studia magisterskie – kierunek pedagogika, specjalizacja : poradnictwo pedagogiczne;
- Uniwersytet Adama Mickiewicza – studia podyplomowe – kierunek: wychowanie przedszkolne
- Uniwersytet Adama Mickiewicza – studia podyplomowe – kierunek: zarządzanie placówkami oświatowymi
Ukończone szkolenia, kursy:
- Metoda Dobrego Startu w edukacji przedszkolnej,
- Metoda Projektu w edukacji przedszkolnej,
- Budowanie środowiska uczenia się języków obcych dzieci w wieku przedszkolnym
- Integracja dla edukacji. Nauka kodowania i programowania w przedszkolu i szkole podstawowej. Placówka w XXI wieku – tradycja i nowoczesność.
- Teatr w katechezie
- Literatura uczy, bawi, wychowuje.
- Organizacja nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły/placówki.
- Akademia Otwartego Umysłu – Prawo Oświatowe w praktyce.
- Matematyka już w przedszkolu.
- Rozwój biologiczny, poznawczy i emocjonalny dzieci w świetle nowej podstawy programowej
- Nowatorskie formy współpracy z rodzicami.
….. oraz wiele innych.
Nauczyciele:
mgr Agnieszka Kula
Wykształcenie:
- studia licencjackie: kierunek Pedagogika, specjalność Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z muzyką
- studia magisterskie: kierunek Pedagogika, specjalność Pedagogika społeczna
- studia podyplomowe: Logopedia
Ukończone kursy:
- ,,Ech muzyka, muzyka, muzyka…”
- Pomoc psychologiczno- pedagogiczna w praktyce
- Metody aktywnego słuchania muzyki wg Batti Strauss
- Słowne i matematyczne zabawy dydaktyczne
- Arteterapia jako narzędzie wspierania pracy wychowawczej w przedszkolu
- Doskonalący kurs języka angielskiego przygotowujący do nauczania języka angielskiego na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Nauka kodowania i programowania w przedszkolu i w szkole podstawowej. Placówka w XXI wieku- tradycja i nowoczesność
- Umiejętność rozpoznawania symptomów dziecka zaniedbanego, krzywdzonego, wykorzystywanego seksualnie
- Metoda Dobrego Startu jako system ćwiczeń wspomagających rozwój psychomotoryczny dzieci w wieku przedszkolnym
- Podstawy tworzenia ruchu i choreografii
- Sztuka komunikowania się w przedszkolu
- Melorytmiczna koncepcja wspomagająca naukę czytania
- Pozytywna dyscyplina i wiele innych
mgr Natalia Goślińska
Wykształcenie:
- Pedagogika o specjalności: Promocja Zdrowia i Socjoterapia – studia licencjackie na UAM
- Pedagogika o specjalności: Edukacja wczesnoszkolna z arteterapią – studia magisterskie na UAM
Szkolenia:
- ”Jesień, Święta, Dzień Babci oraz tańce uniwersalne z rekwizytem” – Podstawy tworzenia ruchu i choreografii
- „Rurowy dżem” – podstawowe sposoby wykorzystania Bum Bum Rurek w zabawie i edukacji
- „Wiosna w błękitnej sukience” – warsztaty metodyczne w zakresie wybranych elementów systemu Edukacji przez Ruch.
- „Śpieszymy do Betlejem pełni radości”- – warsztaty metodyczne w zakresie wybranych elementów systemu Edukacji przez Ruch.
- „Morskie głębiny cz.1” -– warsztaty metodyczne w zakresie wybranych elementów systemu Edukacji przez Ruch.
- „Idzie jesień, idzie zima, a mnie nuda się nie trzyma” – wybrane elementy kinezjologicznego systemu kształcenia i terapii „Edukacja przez ruch” Doroty Dziamskiej
- „Pedagogika Marii Montessori – kilka słów o teorii – życie praktyczne i sensoryka” – wprowadzenie w metodę Montessori
- „Pedagogika Marii Montessori – edukacja językowa, matematyka i kultura” – wprowadzenie w metodę Montessori
- Szkolenie w zakresie tworzenia indywidualnych programów edukacyjno- terapeutycznych, planów działań wspierających, kart indywidualnych potrzeb dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Szkolenie z zakresu Pozytywnej Dyscypliny
- Szkolenie i licencja na prowadzenie zajęć z LogoSensoryki
- „Melorytmiczna koncepcja wspomagająca naukę czytania – Muzykę słyszymy, litery widzimy”
- Konferencja szkoleniowa: Bajkoterapia jako narzędzie pracy nauczyciela
- Kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą
mgr Monika Bąk – Bednarz
Wykształcenie:
- Studia licencjackie – kierunek: Pedagogika, specjalność: Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z dydaktyką języka angielskiego.
- Studia magisterska – kierunek: Pedagogika, specjalność: Zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
Szkolenia/kursy:
- „Asertywność i empatia w pracy z rodzicami”
- „Ochrona danych osobowych”
- „Przemoc w rodzinie”
- „Kurs z zakresu pierwszej pomocy”
- „Logogłoski”- ćwiczenia i zabawy logopedyczne przygotowujące do prawidłowej realizacji głosek,
- „Melorytmiczna koncepcja wspomagająca naukę czytania-muzykę słyszmy, litery widzimy”,
- „Pozytywna Dyscyplina w przedszkolu”
- „Daltońskie wędrówki-czyli jak wprowadzić plan daltoński w przedszkolu”
Wolontariat:
- „Zdrowa Rodzina”- opieka nad dziećmi pełnosprawnymi i niepełnosprawnymi intelektualnie.
- Współpraca z Fundacją „Świadoma Rodzina”
lic. Aleksandra Kruszona
Wykształcenie:
- Studia licencjackie – UAM, kierunek: Pedagogika, specjalność : Edukacja elementarna i nauczanie dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
- Studia magisterskie – UAM, kierunek: Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe – w trakcie realizacji
Szkolenia/kursy:
mgr Paula Frąckowiak
Wykształcenie:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza – studia magisterskie kierunek: Teologia, specjalność: Katechetyczno-pastoralna;
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza – studia licencjackie kierunek: Pedagogika, specjalność: Edukacja Elementarna i Terapia Pedagogiczna;
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza – studia uzupełniające magisterskie kierunek: Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe.
Ukończone szkolenia, kursy:
Kurs: „Ćwiczenia gimnastyczne metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne”
Szkolenie: „Teatr Kamishibai na katechezie”
Warsztat: „Wio, koniku, ruszaj z nami – łatwe tańce z piosenkami”
Kurs: „Wykorzystanie chusty animacyjnej podczas zajęć w grupie przedszkolnej”
Szkolenie: „Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w placówkach oświatowych”
Kurs: „Metody Montessori. Wychowanie wg zasad Marii Montessori”
Szkolenie: „Zadania pedagoga specjalnego w przedszkolu i szkole w świetle nowych przepisów”
Pomoce nauczycielek:
Violetta Szymanowska
- według opinii innych pracowników przedszkola: bardzo komunikatywna i otwarta osoba, optymistycznie nastawiona do świata. Życzliwa, troskliwa, wyrozumiała z poczuciem humoru i dystansem do siebie.
Anna Brych
- według opinii innych pracowników przedszkola: niezwykle pomocna, opiekuńcza, troskliwa w stosunku do dzieci.
Pomoc kuchenna:
Iwona Kaminiecka