Kadra
W naszym przedszkolu pracuje wykwalifikowana kadra pedagogiczna oraz panie z doświadczeniem w pracy z dziećmi.
Dyrektor:
mgr Małgorzata Borowicz
Wykształcenie:
- Uniwersytet Adama Mickiewicza – studia magisterskie – kierunek: pedagogika, specjalizacja: poradnictwo pedagogiczne;
- Uniwersytet Adama Mickiewicza – studia podyplomowe – kierunek: wychowanie przedszkolne
- Uniwersytet Adama Mickiewicza – studia podyplomowe – kierunek: zarządzanie placówkami oświatowymi
Ukończone szkolenia, kursy:
- Metoda Dobrego Startu w edukacji przedszkolnej,
- Metoda Projektu w edukacji przedszkolnej,
- Budowanie środowiska uczenia się języków obcych dzieci w wieku przedszkolnym
- Integracja dla edukacji. Nauka kodowania i programowania w przedszkolu i szkole podstawowej. Placówka w XXI wieku – tradycja i nowoczesność.
- Teatr w katechezie
- Literatura uczy, bawi, wychowuje.
- Organizacja nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły/placówki.
- Akademia Otwartego Umysłu – Prawo Oświatowe w praktyce.
- Matematyka już w przedszkolu.
- Rozwój biologiczny, poznawczy i emocjonalny dzieci w świetle nowej podstawy programowej
- Nowatorskie formy współpracy z rodzicami.
….. oraz wiele innych.
Nauczyciele:
mgr Agnieszka Kula
Wykształcenie:
- studia licencjackie: kierunek Pedagogika, specjalność Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z muzyką
- studia magisterskie: kierunek Pedagogika, specjalność Pedagogika społeczna
- studia podyplomowe: Logopedia
Ukończone kursy:
- ,,Ech muzyka, muzyka, muzyka…”
- Pomoc psychologiczno- pedagogiczna w praktyce
- Metody aktywnego słuchania muzyki wg Batti Strauss
- Słowne i matematyczne zabawy dydaktyczne
- Arteterapia jako narzędzie wspierania pracy wychowawczej w przedszkolu
- Doskonalący kurs języka angielskiego przygotowujący do nauczania języka angielskiego na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Nauka kodowania i programowania w przedszkolu i w szkole podstawowej. Placówka w XXI wieku- tradycja i nowoczesność
- Umiejętność rozpoznawania symptomów dziecka zaniedbanego, krzywdzonego, wykorzystywanego seksualnie
- Metoda Dobrego Startu jako system ćwiczeń wspomagających rozwój psychomotoryczny dzieci w wieku przedszkolnym
- Podstawy tworzenia ruchu i choreografii
- Sztuka komunikowania się w przedszkolu
- Melorytmiczna koncepcja wspomagająca naukę czytania
- Pozytywna dyscyplina i wiele innych
mgr Monika Bąk – Bednarz
Wykształcenie:
- Studia licencjackie – kierunek: Pedagogika, specjalność: Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z dydaktyką języka angielskiego.
- Studia magisterska – kierunek: Pedagogika, specjalność: Zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
Szkolenia/kursy:
- „Asertywność i empatia w pracy z rodzicami”
- „Ochrona danych osobowych”
- „Przemoc w rodzinie”
- „Kurs z zakresu pierwszej pomocy”
- „Logogłoski”- ćwiczenia i zabawy logopedyczne przygotowujące do prawidłowej realizacji głosek,
- „Melorytmiczna koncepcja wspomagająca naukę czytania-muzykę słyszmy, litery widzimy”,
- „Pozytywna Dyscyplina w przedszkolu”
- „Daltońskie wędrówki-czyli jak wprowadzić plan daltoński w przedszkolu”
Wolontariat:
- „Zdrowa Rodzina”- opieka nad dziećmi pełnosprawnymi i niepełnosprawnymi intelektualnie.
- Współpraca z Fundacją „Świadoma Rodzina”
mgr Paula Frąckowiak
Wykształcenie:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza – studia magisterskie kierunek: Teologia, specjalność: Katechetyczno-pastoralna;
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza – studia licencjackie kierunek: Pedagogika, specjalność: Edukacja Elementarna i Terapia Pedagogiczna;
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza – studia uzupełniające magisterskie kierunek: Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe.
Ukończone szkolenia, kursy:
Kurs: „Ćwiczenia gimnastyczne metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne”
Szkolenie: „Teatr Kamishibai na katechezie”
Warsztat: „Wio, koniku, ruszaj z nami – łatwe tańce z piosenkami”
Kurs: „Wykorzystanie chusty animacyjnej podczas zajęć w grupie przedszkolnej”
Szkolenie: „Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w placówkach oświatowych”
Kurs: „Metody Montessori. Wychowanie wg zasad Marii Montessori”
Szkolenie: „Zadania pedagoga specjalnego w przedszkolu i szkole w świetle nowych przepisów”
mgr Aldona Tuszyńska
mgr Marta Skotarczak
Wykształcenie:
- Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Pedagogika- Wychowanie przedszkole i nauczanie początkowe – studia licencjackie
- Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Zarzadzanie oświatą, studia magisterskie
lic. Roksana Białasz
Wykształcenie:
Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Pedagogika – wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe, studia licencjackie
Kursy:
- Warsztaty: Sensopsoty – zabawy i ćwiczenia wspomagające rozwój dziecka w oparciu o teorię Integracji Sensorycznej
- Szkolenie : Jak prowadzić zebrania i spotkania z rodzicami
- Kurs pierwszej pomocy: ,,Sytuacje zagrażające życiu dziecka”
- Warsztaty: ,,Cztery kroki do lepszej relacji z innymi”,
- Szkolenie: ,,Rozwijanie kompetencji dydaktyczno – wychowawczych w formie on -line”
- Szkolenie: ,,ABC pracy z rodzicami dziecka niegrzecznego – czyli jakiego?”
- Certyfikat: Międzynarodowa Konferencja Naukowa ,,Trudności w przestrzeni edukacyjnej dziecka”
- Kurs: Kurs na wychowawcę wypoczynku
- Certyfikat: Ogólnopolski Projekt Edukacyjny ,,Wróbelka Elemelka poznajemy, z nim przygody dzielić chcemy”
mgr Aldona Tuszyńska
Grażyna Skupińska – Fromm
nauczyciel współorganizujący
Wykształcenie:
Studia licencjackie- Pedagogika Specjalna- Oligofrenopedagogika z terapią autyzmu.
Studia magisterskie – Pedagogika Opiekuńczo- Wychowawcza i praca z rodziną, UAM.
Studia podyplomowe – Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe.
Kursy i szkolenia:
– „ Niezbędnik nauczyciela wspomagającego”.
– „ Wykorzystanie elementów TUS na zajęciach rewalidacyjnych”.
– „Zajęcia rewalidacyjne- planowanie indywidualnego wsparcia dziecka. Jak to zrobić dobrze?”
– „Kompetentny nauczyciel kluczem do innowacyjnej szkoły. Jak nauczać zdalnie”
– „Pozytywna dyscyplina w klasie”
– „Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia. Diagnoza-terapia-masaż.”
– „Sensoplastyka- Wstęp”
– „Wspieranie nauczyciela w sytuacjach trudnych w kontakcie/pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością”
– „Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne”- I stopnia,
– „Makaton” – I stopnia,
– „Metoda Marii Montessori”- kurs podstawowy
Pomoce nauczycielek:
Violetta Szymanowska
Anna Brych
Pomoc kuchenna:
Iwona Kaminiecka