Słoneczka
Do naszej grupy uczęszczają dzieci 5 i 6 letnie.
Chętnie podejmujemy różnorodne działania organizowane przez nauczycielki. Słoneczka dbają o ład i porządek w sali. Pobyt w przedszkolu, nowe koleżanki i koledzy to dobra okazja do nauki tolerancji, poszanowania praw innych. Sytuacje okazjonalne, propozycje dzieci, spacery, wycieczki, sprzyjają rozwijaniu zainteresowań. Po śniadaniu, gdy umyjemy ząbki, zaczynamy nasze zajęcia. Najbardziej lubimy: rysować, układać, spacerować, śpiewać i tańczyć. W liczeniu też jesteśmy dobrzy. Ćwiczymy swoją sprawność na zajęciach ruchowych i w ogrodzie przedszkolnym. Chętnie układamy puzzle i konstruujemy budowle z różnorodnych klocków. Przyjemnie jest chodzić do przedszkola, gdzie jest dużo dzieci i zawsze robimy coś ciekawego, czegoś nowego się dowiadujemy.

Co próbujemy osiągnąć, do czego zmierzamy w czasie zabaw i zajęć w grupie starszej:
- rozwijamy mowę, myślenie, spostrzegawczość, słuch fonematyczny
- doskonalimy umiejętności samoobsługowe, sprawność manualną i fizyczną
- poznajemy podstawowe prawa moralne np. nie czyń drugiemu, co Tobie nie miłe…
- poznajemy liczby i cyfry
- bierzemy udział w bardziej złożonych zabawach dydaktycznych
- wykonujemy prace plastyczne różnymi technikami
- wiele rozmawiamy o otaczającym nas świecie
- uczymy się zgodnego współżycia i współdziałania w grupie
- chętnie uczestniczymy w zajęciach dodatkowych
Nauczycielki:
mgr Paula Frąckowiak
mgr Aldona Tuszyńska
mgr Agnieszka Kula
mgr Grażyna Skupińska- Fromm – nauczyciel współorganizujący
Pomoc nauczyciela:
Violetta Szymanowska
LISTOPAD
Tematy kompleksowe:
Tydzień I: „Mała i duża ojczyzna”
Tydzień II: „W świecie wyobraźni”
Tydzień III: „Przygotowania do zimy”
Tydzień IV: „Nasze ciało”
Wybrane zamierzenia wychowawczo dydaktyczne:
- poznanie pojęć: patriotyzm, ojczyzna, troska, poszerzanie słownika czynnego, rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie wrażliwości, empatii, umiejętności nazywania uczuć i emocji
- wprowadzenie pojęcia „wyobraźnia”, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i uczuć słowami, rozwijanie wrażliwości zapachowej, nauka relaksacji, kształtowanie empatii
- wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt i ich nawyków żywieniowych, poznanie budowy i zastosowania domku dla owadów, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, wdrażanie do odpowiedzialności za przyrodę, budzenie wrażliwości na potrzeby zwierząt
- poznanie części ciała i roli niektórych organów, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do uważnego obserwowania swojego ciała
- poznanie kształtu liter: m, M; t, T; y, Y; d, D, zachęcanie do nauki czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego, dokonywania analizy sylabowej i głoskowej, rozwijanie sprawności manualnej,
- rozpoznawanie i pisanie cyfr: 4, 5, ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 4 i 5, rozwijanie umiejętności przeliczania, doskonalenie układania rytmów.
Wiersz miesiąca:
„Listopad”
Z drzew przy drodze,
W lesie, w sadzie
Lecą liście w listopadzie.
A liść każdy pozłocony.
-„Wkrótce zima” – kraczą wrony.
Piosenka miesiąca:
„W krainie figur”
Tu z wielokątów drewnianych – płot,
Z kół i trójkątów – na płocie kot.
A z jakich figur, kto mi podpowie,
mogliby powstać mali ludkowie?
Ref.: W krainie figur – wszystko jest proste.
Tu z prostokątów powstają mosty.
Słoneczne koło świeci na dachy,
grzejąc trójkąty z czerwonej blachy.
W domach z kwadratów okna otwarte,
a prosta linia wyznacza parter. (x2)
Koło to głowa, z trójkąta – dziób.
Brzuch – z prostokąta najlepiej zrób.
Trójkątne skrzydło, trójkątny ogon.
Co to? Już wszyscy odgadnąć mogą!
Ref.: W krainie figur – wszystko jest proste…
Dzyń, dzyń, czy słyszysz? Te koła dwa
w dal cię poniosą. Wyprawa trwa!
Dwa prostokąty tuż pod stopami
Śmiało, pedałuj! Droga przed nami!
Ref.: W krainie figur – wszystko jest proste…