Słoneczka

Do naszej grupy uczęszczają dzieci 5 i 6  letnie.

Chętnie podejmujemy różnorodne działania organizowane przez nauczycielki. Słoneczka dbają o ład i porządek w sali. Pobyt w przedszkolu, nowe koleżanki i koledzy to dobra okazja do nauki tolerancji, poszanowania praw innych. Sytuacje okazjonalne, propozycje dzieci, spacery, wycieczki, sprzyjają rozwijaniu zainteresowań. Po śniadaniu, gdy umyjemy ząbki, zaczynamy nasze zajęcia. Najbardziej lubimy: rysować, układać, spacerować, śpiewać i tańczyć. W liczeniu też jesteśmy dobrzy. Ćwiczymy swoją sprawność na zajęciach ruchowych i w ogrodzie przedszkolnym. Chętnie układamy puzzle i konstruujemy budowle z różnorodnych klocków. Przyjemnie jest chodzić do przedszkola, gdzie jest dużo dzieci i zawsze robimy coś ciekawego, czegoś nowego się dowiadujemy.


Co próbujemy osiągnąć, do czego zmierzamy w czasie zabaw i zajęć w grupie starszej:

  • rozwijamy mowę, myślenie, spostrzegawczość, słuch fonematyczny
  • doskonalimy umiejętności samoobsługowe, sprawność manualną i fizyczną
  • poznajemy podstawowe prawa moralne np. nie czyń drugiemu, co Tobie nie miłe…
  • poznajemy liczby i cyfry
  • bierzemy udział w bardziej złożonych zabawach dydaktycznych
  • wykonujemy prace plastyczne różnymi technikami
  • wiele rozmawiamy o otaczającym nas świecie
  • uczymy się zgodnego współżycia i współdziałania w grupie
  • chętnie uczestniczymy w zajęciach dodatkowych

 

Nauczycielki:

mgr Natalia Goślińska
lic. Aleksandra Kruszona
Pomoc nauczyciela:
Violetta Szymanowska

Informacje dla Rodziców grupy Słoneczka

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik:

Tydzień 1:

Temat: Co robią zwierzęta jesienią?

W tym tygodniu dzieci:

  • wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Przyjaciele z Choinowego Lasu
  • poznają literę o, O
  •  poznają podział głosek na samogłoski i spółgłoski (6-latki)
  • dokonają obserwacji, wyciągną wnioski
  • dowiedzą się, jakie pokarmy spożywane są przez wybrane zwierzęta leśne dokonają analizy i syntezy słuchowej nazw wybranych zwierząt
  • wykonają pracę plastyczną Fantastyczny jeż
  • poznają cyfry: 1, 2
    ułożą zagadki o zwierzętach
  • wyodrębnią zdania w wypowiedziach i słowa w zdaniach
  • będą ćwiczyć koncentrację i pamięć, między innymi na podstawie rozwijanych umiejętności budowania wypowiedzi ustnej

 

Tydzień 2:

Temat: Jesień w sadzie

W tym tygodniu dzieci:

  • wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Owocowe smakołyki
  • poznają literę a, A
  •  wysłuchają i nauczą się piosenki Figle owoców
  • ułożą zdjęcia według określonego rytmu
  • wykonają eksperyment kulinarny – kompot
  • wykonają zadania w skupieniu, działając zgodnie z ustalonymi zasadami
  • wykonają pracę plastyczną Kosz z owocami techniką wydzieranki
  • poznają cechy kwadratu
  • nauczą się budować plan działania (strategię), aby osiągnąć założony cel

Tydzień 3

Temat: Jesień na działce

W tym tygodniu dzieci:

  •  wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Kolega z Afryki
  •  poznają literę e, E
  •  wspólnie wykonają kukiełki z warzyw do kącika przyrody
  • ułożą obrazki w odpowiedniej kolejności
  • odkryją zapis cyfrowy liczby 3
  •  będą nazywać kierunki: prawo, lewo, góra, dół, oraz układać zapis ruchu za pomocą bloczków
  •  poznają sposób tworzenia stempli z warzyw
  • wykonają pracę plastyczną Dynia

Tydzień 4

Temat: Dbamy o zdrowie

W tym tygodniu dzieci:

wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Sport to zdrowie!

poznają literę m, M

zapoznają się z Piramidą zdrowego żywienia

poznają charakterystyczne cechy trójkąta

dokonają obserwacji, wyciągną wnioski

wykonają pracę plastyczną Myjemy zęby

wykonają ruchy zgodnie z rytmem melodii, sprawnie manipulując rekwizytem

określą kolejność wykonywanych czynności – co należy wykonać najpierw, a co potem

Piosenka:

Figle owoców (sł. i muz. Krystyna Gowik)

Jesienią w sadzie wielkie zamieszanie,
bo owoce bawią się w zjeżdżanie i skakanie.
Zjeżdżają po gałęziach na wilgotną trawę,
a na trawie urządzają wesołą zabawę.
: Tańczą parami gruszki z jabłkami.
Śliwki wokół nich biegają, w tańcu pomagają.
Każdy owoc zręcznie w zabawie pomyka
i wskakuje na sam koniec prosto do koszyka.
Chichoczą jabłka, złote i rumiane.
Gruszki stroją śmieszne miny i ruszają w taniec.
A między nimi śliwki skaczą pośród trawy.
Takie to dziś w sadzie trwają figle i zabawy.
: Tańczą parami…
Wiersz:

Jechał wóz – ilustrowanie ruchem rymowanki Wiesławy Żaby-Żabińskiej.

dzieci

Jechał, jechał wóz,  biegają w miejscu, naśladują kręcenie kierownicą przed sobą, różne dary wiózł.

Tur, tur, tur turkotał, klaszczą rytmicznie w dłonie, różne dary wiózł.                                                                                                                                  Tu kapusta czerwona,               wskazują ręką na prawo, zakreślając łuk,                a tu zielona, wskazują ręką na lewo, zakreślając łuk,   rzodkiewki – różowe kuleczki –  rysują palcami wskazującymi obu rąk małe koła na wysokości             głowy,  i w słońcu złocony słonecznik.      wyciągają prawą rękę na prawo, w skos.