Aniołki

Do naszej grupy uczęszczają dzieci 3 i 4 letnie.

  • Codziennie uczestniczymy w zajęciach zorganizowanych przez nasze panie.
  • Uczymy się wierszy, piosenek, poznajemy nowe zabawy, uczymy się rysować kredkami, malować, lepić, wycinać czy liczyć.
  • Bardzo chętnie słuchamy bajek i opowiadań czytanych przez panią.
  • Wspólnie z naszymi starszymi kolegami bierzemy udział w uroczystościach przedszkolnych, a także poznajemy ludzi pracujących w różnych zawodach.


Co próbujemy osiągnąć, do czego zmierzamy w czasie zabaw i zajęć w grupie najmłodszej:

  • Dochodzenie do samodzielności w ubieraniu i rozbieraniu się.
  • Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupa,
  • Uczenie szacunku do rozmówcy.
  • Stosowanie zwrotów grzecznościowych.
  • Dokładne wskazywanie swojego miejsca zamieszkania, opowiadanie o swoim domu.
  • Ćwiczenie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Określenie kierunków w przestrzeni.
  • Wyodrębnianie w otoczeniu figur geometrycznych, tworzenie rytmicznych wzorów.
  • Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie liczebności.
  • Rozróżnianie dźwięków w tym instrumentów muzycznych.
  • Śpiewania oraz ilustrowania piosenek ruchem.
  • Wypowiadanie się na temat obrazków, układanie historii wydarzeń.
  • Zapamiętywanie wierszy.

Nauczycielki od 1.09.2022:
mgr Agnieszka Kula
mgr Monika Bąk – Bednarz
lic. Aleksandra Kruszona
Pomoc nauczyciela:
Violetta Szymanowska

ZAMIERZENIA NA MIESIĄC WRZESIEŃ U ANIOŁKÓW

  • dostrzeganie korzyści płynących z pobytu w przedszkolu i posiadania przyjaciół,
  • kształtowanie postawy przyjacielskiej,
  • budowanie przyjaznej atmosfery,
  • integracja grupy,
  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
  • motywowanie do samodzielnych doświadczeń,
  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy,
  • motywowanie do samodzielnego manipulowania przedmiotami,
  • odkrywanie własnych możliwości twórczych,
  • kształtowanie słuchu muzycznego,
  • wyrabianie pamięci,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • doskonalenie sprawności fizycznej,
  • wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych zadań,
  • stworzenie i przestrzeganie kodeksu grupowego,
  • rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości wzrokowej,
  • wdrażanie do starannego wykonywania wszystkich czynności,
  • poznanie wartości przyjaźni,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat przyjaźni i przyjaciół,
  • wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery w grupie,
  • zachęcanie do dzielenia się przyniesionymi z domu zabawkami,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
  • wdrażanie do zgodnego działania w czasie pobytu w przedszkolu,
  • poznanie roli pracowników przedszkola,
  • rozwijanie kompetencji matematycznych,
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania i logicznego myślenia,
  • wdrażanie do szanowania wszystkich ludzi niezależnie od wieku i wykonywanego zawodu,
  • poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • wyrabianie umiejętności współdziałania w grupie,
  • dostrzeganie wkładu wszystkich członków grupy w jej dobre codzienne funkcjonowanie,
  • rozwijanie zdolności teatralnych,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości,
  • poznanie znaczenia odwagi i dzielności jako ważnych wartości,
  • kształtowanie pojęcia odwaga,
  • poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak),
  • poznanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych i podawania ich nazw,
  • wyrabianie nawyku uważnego przechodzenia na drugą stronę ulicy i poruszania się podczas spacerów,
  • poznanie roli tempa w utworze muzycznym,
  • kształtowanie sprawności manualnej i motoryki dużej,
  • uwrażliwienie na bogactwo i piękno świata muzyki,
  • wzbogacanie wiedzy na temat sygnalizatora świetlnego,
  • poznanie sposobu barwienia wody za pomocą bibuły,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • motywowanie do samodzielnego wykonania pracy plastycznej od początku do końca,
  • poszerzanie wiedzy na temat wartości, jaką jest odwaga,
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
  • poznanie bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań na ulicy,
  • utrwalenie wyglądu i roli numeru alarmowego 112,
  • poznanie wyglądu cyfr 1 i 2,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek słownych,
  • wdrażanie do przestrzegania zawartych wcześniej umów,
  • poznanie różnych dźwięków związanych z ulicą i pojazdami,
  • utrwalenie wiedzy o ruchu drogowym,
  • wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw,
  • utrwalenie wiadomości na temat pracy strażaka,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • zachęcanie do wykonywania zadań plastycznych i do współpracy podczas zabaw,
  • uczestniczenie w warsztatach,
  • poznanie roli Anioła Stróża,
  • wykonanie prac Anioła różnymi technikami,
  • nauka/ utrwalanie modlitwy ,,Anioł Stróż”.

,,Dzielna pożegnanka”- wiersz z pokazywaniem

 

Do przedszkola idę żwawo (maszerujemy).

Puść mą rączkę droga Mamo (kiwamy palcem wskazującym).

Bo przekraczam próg przedszkola (prężymy pierś z rękoma na biodrach).

Czas się żegnać, to już pora (wskazujemy na nadgarstek, jakby zegarek).

Od dziś jestem Przedszkolaczek (wskazujemy rękoma na siebie).

Dla mej grupy znaczę wiele! (krzyżujemy dłonie na piersiach).

Tutaj czeka przygód wiele, tu są moi przyjaciele! (rozkładamy ręce w geście otwartości).

 

PIOSENKA „MORZE BAŁTYCKIE”

Oto Morze Bałtyckie jest, Oto Morze Bałtyckie jest, Oto Morze, oto Morze, oto Morze Bałtyckie jest, A Oto łódka na Morzu Bałtyckim jest, Oto łódka na Morzu Bałtyckim jest, oto łódka, oto łódka, oto łódka na Morzu Bałtyckim jest, A oto łódka na Morzu Bałtyckim jest, Oto łódka na Morzu Bałtyckim jest, oto łódka, oto łódka, oto łódka na Morzu Bałtyckim jest, A oto człowiek na łódce na Morzu Bałtyckim jest, Oto człowiek na łódce na Morzu Bałtyckim jest, oto człowiek, oto człowiek, oto człowiek na łódce na Morzu Bałtyckim jest, A oto ręce człowieka na łódce na Morzu Bałtyckim są, Oto ręce człowieka na łódce na Morzu Bałtyckim są, oto ręce, oto ręce, oto ręce człowieka na łódce na Morzu Bałtyckim są A oto sieci w rękach człowieka na łódce na Morzu Bałtyckim są, oto sieci w rękach człowieka na łódce na Morzu Bałtyckim są, oto sieci, oto sieci, oto sieci w rękach człowieka na łódce na Morzu Bałtyckim są, A oto ryby w tych sieciach w rękach człowieka na łódce na Morzu Bałtyckim są, oto ryby w tych sieciach w rękach człowieka na łódce na Morzu Bałtyckim są, oto ryby, oto ryby, oto ryby w tych sieciach w rękach człowieka na łódce na Morzu Bałtyckim są