Aniołki
Do naszej grupy uczęszczają dzieci 3 i 4 letnie.
- Codziennie uczestniczymy w zajęciach zorganizowanych przez nasze panie.
- Uczymy się wierszy, piosenek, poznajemy nowe zabawy, uczymy się rysować kredkami, malować, lepić, wycinać czy liczyć.
- Bardzo chętnie słuchamy bajek i opowiadań czytanych przez panią.
- Wspólnie z naszymi starszymi kolegami bierzemy udział w uroczystościach przedszkolnych, a także poznajemy ludzi pracujących w różnych zawodach.

Co próbujemy osiągnąć, do czego zmierzamy w czasie zabaw i zajęć w grupie najmłodszej:
- Dochodzenie do samodzielności w ubieraniu i rozbieraniu się.
- Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupa,
- Uczenie szacunku do rozmówcy.
- Stosowanie zwrotów grzecznościowych.
- Dokładne wskazywanie swojego miejsca zamieszkania, opowiadanie o swoim domu.
- Ćwiczenie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
- Określenie kierunków w przestrzeni.
- Wyodrębnianie w otoczeniu figur geometrycznych, tworzenie rytmicznych wzorów.
- Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie liczebności.
- Rozróżnianie dźwięków w tym instrumentów muzycznych.
- Śpiewania oraz ilustrowania piosenek ruchem.
- Wypowiadanie się na temat obrazków, układanie historii wydarzeń.
- Zapamiętywanie wierszy.
Nauczycielki od 1.09.2022:
mgr Agnieszka Kula
mgr Monika Bąk – Bednarz
lic. Aleksandra Kruszona
Pomoc nauczyciela:
Violetta Szymanowska
Informacje dla Rodziców grupy Aniołków
ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO-DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ W GRUPIE Aniołków
- rozwijanie mowy;
- rozwijanie zainteresowań miejscem swojego zamieszkania;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie zainteresowań miejscem zamieszkania – budynkami użyteczności publicznej i ich znaczeniem dla mieszkańców;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- opanowanie melodii i tekstu piosenki;
- integrowanie się z dziećmi podczas zabaw przy muzyce;
- rozbudzanie zainteresowania ciekawymi miejscami w Europie;
- poznawanie nazw kwiatów i zwierząt – mieszkańców łąki;
- rozwijanie umiejętności rachunkowych;
- ćwiczenie motoryki małej i motoryki dużej podczas zabaw;
- doskonalenie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni;
- poznawanie właściwości miodu;
- rozwijanie logicznego myślenia;
- uświadomienie ważnej roli rodziny i matki w życiu dziecka;
- wyjaśnienie roli ojca w rodzinie;
- doskonalenie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce;
- rozwijanie zdolności do obdarzania uwagą drugiej osoby;
- wzbogacanie słownictwa o określenia związane z wyglądem postaci
- stwarzanie okazji do odczuwania radości z przygotowywania niespodzianki dla rodziców;
- rozwijanie umiejętności manualnych oraz pamięci przez odtwarzanie wyglądu rodziców;
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania;
- zapoznanie ze znaczeniem słowa przyjaźń,
- uczestniczymy w warsztatach i wycieczkach.
,,Mamo, Tato”- piosenka
Tu są rączki, a tu nóżki
Tutaj okrąglutkie brzuszki
Tutaj oczka, a tu włoski
Tutaj są pyzate noski
Teraz wkoło się kręcimy
Jeden ukłon też zrobimy
Mamie, tacie zaśpiewamy
Jak my bardzo was kochamy.
Mamo, Tato
Z wami zimą nawet wielkie lato
I słoneczko co rozgoni chmury
Gdy dzień ponury
Mamo, Tato
Dziękujemy dzisiaj bardzo za to,
Że jesteście i zawsze będziecie
Kochać nas najbardziej na świecie.
„Katechizm polskiego dziecka’ – Władysław Bełza
– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Czym ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie.
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc kwiecień:
Tydzień 1: Czego potrzebują zwierzęta?
- rozwijanie mowy
- uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt
- rozwijanie sprawności manualnej
- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi
- rozwijanie umiejętności matematycznych
- rozwijanie sprawności ruchowej
- wyzwalanie aktywności i ekspresji poprzez rytm i melodię piosenki
- doskonalenie artykulacji i dykcji
- zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych roślin oraz zwierząt, których środowiskiem życia jest pole
- rozpoznawanie zwierząt charakterystycznych dla środowiska leśnego
- wzbogacenie wiadomości na temat psa
- rozwijanie myślenia logicznego
Tydzień 2: Co potrafią zwierzęta?
- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- poznawanie pożytecznej roli dżdżownicy
- poznawanie charakterystycznych cech wybranych zwierząt
- rozwijanie umiejętności rachunkowych
- rozwijanie sprawności ruchowej
- reagowanie na zmiany dynamiczne
- doskonalenie percepcji słuchowej
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- poznawanie sposobów powstawania barw pochodnych
- kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt
- rozwijanie sprawności manualnej
- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt
Tydzień 3: Jak dbam o naszą plantę?
- rozwijanie mowy
- kształtowanie świadomości ekologicznej
- rozwijanie sprawności manualnej
- utrwalenie znajomości kolorów pojemników używanych do segregacji odpadów
- rozwijanie umiejętności matematycznych
- rozwijanie sprawności ruchowej
- rozwijanie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką
- integrowanie się z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw przy muzyce
- rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego, kształtowanie nawyków proekologicznych
- poznawanie pracy ludzi dbających o środowisko
- zdobywanie informacji na temat wyglądu i przeznaczenia koszy na śmieci
- rozwijanie mowy i pamięci
Tydzień 3: W jakim kraju mieszkam?
- zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy
- kształtowanie poprawności składniowej wypowiedzi
- rozwijanie sprawności manualnej
- poznanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie
- stosowanie określeń wysoko – nisko
- rozwijanie sprawności ruchowej
- rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni
- opanowanie melodii i tekstu piosenki
- rozwijanie poczucia przynależności narodowej
- rozwijanie ciekawości poznawczej
- kształtowanie poczucia tożsamości narodowej
- rozwijanie logicznego myślenia
Piosenka
Muzolaki- Zając
Zając długie uszy ma
trala la, trala la,
nosek słodki oczka dwa
hopsa, hopsa sa.
Każdy zając skacze: – hoP
HOP, HOP HOP
HOP HOP HOP
Jeden skok, drugi skok
Teraz wszyscy: HOP!
Wiersz
Wiersz Mateusza Mojsaka „Mały Ekolog”
Lubię dbać o środowisko, i wiem o nim prawie wszystko:
gaszę światło w toalecie, by nie brakło go na świecie.
Jeżdżę tylko na rowerze, bo to służy atmosferze,
nie marnuję także wody, by świat zdrowy był i młody.