Aniołki
Do naszej grupy uczęszczają dzieci 3 i 4 letnie.
- Codziennie uczestniczymy w zajęciach zorganizowanych przez nasze panie.
- Uczymy się wierszy, piosenek, poznajemy nowe zabawy, uczymy się rysować kredkami, malować, lepić, wycinać czy liczyć.
- Bardzo chętnie słuchamy bajek i opowiadań czytanych przez panią.
- Wspólnie z naszymi starszymi kolegami bierzemy udział w uroczystościach przedszkolnych, a także poznajemy ludzi pracujących w różnych zawodach.

Co próbujemy osiągnąć, do czego zmierzamy w czasie zabaw i zajęć w grupie najmłodszej:
- Dochodzenie do samodzielności w ubieraniu i rozbieraniu się.
- Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupa,
- Uczenie szacunku do rozmówcy.
- Stosowanie zwrotów grzecznościowych.
- Dokładne wskazywanie swojego miejsca zamieszkania, opowiadanie o swoim domu.
- Ćwiczenie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
- Określenie kierunków w przestrzeni.
- Wyodrębnianie w otoczeniu figur geometrycznych, tworzenie rytmicznych wzorów.
- Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie liczebności.
- Rozróżnianie dźwięków w tym instrumentów muzycznych.
- Śpiewania oraz ilustrowania piosenek ruchem.
- Wypowiadanie się na temat obrazków, układanie historii wydarzeń.
- Zapamiętywanie wierszy.
Nauczycielki od 1.09.2022:
mgr Agnieszka Kula
mgr Monika Bąk – Bednarz
lic. Aleksandra Kruszona
Pomoc nauczyciela:
Violetta Szymanowska
Informacje dla Rodziców grupy Aniołków
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc grudzień:
Tydzień 1; Co cieszy Mikołaja?
- nabywanie umiejętności skupiania uwagi na treści opowiadania
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
- rozwijanie umiejętności przeliczania wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych
- stosowanie podczas zabaw określeń: długi – krótki, mały – duży
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej
- rozwijanie sprawności manualnej
- ćwiczenia pamięci poprzez naukę krótkich, prostych rymowanek
Tydzień 2: Jakie sporty uprawiam zimą?
- rozwijanie mowy
- poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimą
- poznawanie nazw dni tygodnia
- kształtowanie orientacji w przestrzeni
- zdobywanie wiadomości dotyczących charakterystycznych cech zimy
- rozwijanie umiejętności manualnych
Tydzień 3: O czym w święta każdy z nas pamięta?
- poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
- zapoznanie ze zwyczajem składania życzeń świątecznych i wysyłania kart z życzeniami
- rozwijanie percepcji słuchowej
- rozwijanie mowy, poznawanie wybranych tradycji bożonarodzeniowych
- zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała
- kształtowanie umiejętności społecznych
Tydzień 4: Który żywioł jest najważniejszy?
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- zapoznanie z ogniem jako żywiołem
- zapoznanie z wodą jako żywiołem
- wykonanie układu ruchowego do piosenki
- zapoznanie z ziemią jako żywiołem.
- zapoznanie z powietrzem jako żywiołem
- ekspresja twórcza
- podsumowanie wiedzy dotyczącej żywiołów
Wiersz
„Zima”
Białe chmury w dal płyną
nad doliną, niziną…
Może spadną na głowę
białe gwiazdki śniegowe?…
Piosenka
„Mikołaj jedzie samochodem”
Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?