Aniołki

Do naszej grupy uczęszczają dzieci 3 i 4 letnie.

  • Codziennie uczestniczymy w zajęciach zorganizowanych przez nasze panie.
  • Uczymy się wierszy, piosenek, poznajemy nowe zabawy, uczymy się rysować kredkami, malować, lepić, wycinać czy liczyć.
  • Bardzo chętnie słuchamy bajek i opowiadań czytanych przez panią.
  • Wspólnie z naszymi starszymi kolegami bierzemy udział w uroczystościach przedszkolnych, a także poznajemy ludzi pracujących w różnych zawodach.


Co próbujemy osiągnąć, do czego zmierzamy w czasie zabaw i zajęć w grupie najmłodszej:

  • Dochodzenie do samodzielności w ubieraniu i rozbieraniu się.
  • Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupa,
  • Uczenie szacunku do rozmówcy.
  • Stosowanie zwrotów grzecznościowych.
  • Dokładne wskazywanie swojego miejsca zamieszkania, opowiadanie o swoim domu.
  • Ćwiczenie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Określenie kierunków w przestrzeni.
  • Wyodrębnianie w otoczeniu figur geometrycznych, tworzenie rytmicznych wzorów.
  • Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie liczebności.
  • Rozróżnianie dźwięków w tym instrumentów muzycznych.
  • Śpiewania oraz ilustrowania piosenek ruchem.
  • Wypowiadanie się na temat obrazków, układanie historii wydarzeń.
  • Zapamiętywanie wierszy.

Nauczycielki:
mgr Natalia Goślińska
lic. Monika Bąk
Pomoc nauczyciela:
Violetta Szymanowska

Informacje dla Rodziców grupa Aniołki – Maj

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie wartości „mądrość”,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowania wypowiedzi,
  • budowanie wiary we własne siły i chęci zdobywania nowej wiedzy,
  • poznanie wyglądu różnych książek, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w ich wyglądzie,
  • rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętności komunikacyjnych dzieci,
  • rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • budzenie zainteresowania książkami poprzez różne zabawy,
  • poznanie biblioteki, jej funkcji oraz zawodu bibliotekarza/bibliotekarki,
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni,
  • nabywanie wiadomości dotyczących książek,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie wycieczki,
  • zachęcanie do częstego odwiedzania biblioteki,
  • poznanie różnych książek z nutami,
  • rozwijanie słuchu muzycznego oraz poczucia rytmu,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wdrażanie do uważnego słuchania poleceń nauczyciel,
  • poznanie pojęcia „sensoryczna książeczka”,
  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
  • kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania prac,
  • integracja grupy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw,
  • poznanie różnych rodzajów książek,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • kształcenie słownika czynnego dzieci,
  • budzenie w dzieciach chęci szukania mądrości w książkach,
  • poznawanie wybranych utworów z kanonu literatury dziecięcej (bajki i baśnie),
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy,
  • poznanie roli księgarni,
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania prostych zadań tekstowych,
  • rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki do księgarni,
  • rozwijanie sprawności motorycznej i tężyzny fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności słuchania muzyki i nazywania jej nastroju,
  • budzenie zainteresowania muzyką,
  • poznanie sposobów zaprezentowania wiadomości zdobytych w trakcie realizacji projektu „Książka”,
  • rozwijanie inwencji twórczej, wyobraźni i myślenia,
  • zachęcanie do samodzielnego działania, zgodnej współpracy i przełamywania lęku przed publicznym wystąpieniem,
  • poznanie roli i wartości rodziny,
  • rozwijanie umiejętności nazywania i rozmawiania o emocjach,
  • poznanie roli poszczególnych członków rodziny,
  •  rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania,
  • wzmacnianie więzi rodzinnych,
  • poznanie nazw wybranych kwiatów,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach,
  • uwrażliwienie na potrzeby innych,
  • poznanie wybranych utworów muzyki poważnej,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
  • uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
  • poznanie wartości obdarowywania najbliższych upominkami,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • rozwijanie cierpliwości, kreatywności i koncentracji,
  • pokazanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku,
  • poznanie roli rodziny w życiu każdego z jej członków,
  • ukazanie piękna bycia częścią rodziny,
  • rozwijanie umiejętności budowania spójnej wypowiedzi,
  • ukazanie wartości spędzania czasu wolnego w rodzinie,
  • poznanie nazw członków bliższej i dalszej rodziny w języku polskim i angielskim,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania,
  • rozwijanie umiejętności językowych dzieci,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw,
  • poznanie piosenki o tacie z dziecięcego repertuaru muzyki,
  • rozwijanie słuchu muzycznego dzieci i ich umiejętności wokalnych,
  • poznanie wyglądu różnych zegarów,
  • rozwijanie umiejętności myślenia analitycznego,
  • kształcenie umiejętności wykonywania prac plastycznych wg instrukcji słownej,
  • rozwijanie poczucia estetyki u dzieci.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,
  • zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,
  • zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,
  • zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,
  • słuchanie tekstów czytanych przez nauczyciela,
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,
  • zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowowzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.

 

Wiersz:

„Rodzinka”

Małgorzata Barańska

 

To jest mama, to jest tata,                 Dzieci pokazują kolejno kciuk i palec wskazujący.

a tu są ich dzieci.                                 Pokazują wszystkie pozostałe palce obu rąk.

Wszyscy idą na wycieczkę,                „Biegają” palcami obu rąk po podłodze.

bo słoneczko świeci.                           Jw.

 

 

Piosenka:

 

„Pszczółki”

sł. Marta Zawiślak, muz. Agnieszka Loska

Promień słońca budzi mnie,

potem w rosie kąpię się.

Wkładam piękny strój w paseczki,

idealny dla pszczółeczki.

 

Ref.: Bzy, bzy, bzy rozlega się,

skrzydełka niosą mnie. (x2)

 

Pszczółkę radość wręcz rozpiera,

kiedy z kwiatków nektar zbiera.

Będzie z niego pyszny miód,

nie na darmo był ten trud.

 

Ref.: Bzy, bzy, bzy…

 

Choć pszczółeczki małe są,

wszystkim piękny uśmiech ślą.

Przez dzień cały się krzątają,

tę piosenkę wam śpiewają.

Ref.: Bzy, bzy, bzy…

Język angielski w maju:

MIESIĄC TEMAT MIESIĄCA TEMAT TYGODNIA SŁÓWKA I ZWROTY PIOSENKA
 

 

 

 

 

 

 

 

 

MAJ

 

 

 

 

 

 

 

ROAD SAFETY

 

 

 

Vehicles 1

 

 

 

·         Bike

·         Car

·         Bus

·         Boat

·         Plane

The whells on the bus

 

The whells on the bus go round and round.

Round an round. Round and round.

The whells on the bus go round and round . All day long.

 

The door on the bus goes open and shut.

Open and hut. Open and hut.

The door on the bus goes open and hut. All day long.

 

The baby on the bus goes wah, wah, wah.

Wah, wah, wah. Wah, wah, wah.

The baby on the bus goes wah, wah, wah. All day  long.

 

 

 

Vehicles 2

Green and light  

·         Green light

·         Red light

·         Go

·         Stop

Stop, wait, go…