Aniołki
- Codziennie uczestniczymy w zajęciach zorganizowanych przez nasze panie.
- Uczymy się wierszy, piosenek, poznajemy nowe zabawy, uczymy się rysować kredkami, malować, lepić, wycinać czy liczyć.
- Bardzo chętnie słuchamy bajek i opowiadań czytanych przez panią.
- Wspólnie z naszymi starszymi kolegami bierzemy udział w uroczystościach przedszkolnych, a także poznajemy ludzi pracujących w różnych zawodach.
Co próbujemy osiągnąć, do czego zmierzamy w czasie zabaw i zajęć w grupie najmłodszej:
- Dochodzenie do samodzielności w ubieraniu i rozbieraniu się.
- Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupa,
- Uczenie szacunku do rozmówcy.
- Stosowanie zwrotów grzecznościowych.
- Dokładne wskazywanie swojego miejsca zamieszkania, opowiadanie o swoim domu.
- Ćwiczenie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
- Określenie kierunków w przestrzeni.
- Wyodrębnianie w otoczeniu figur geometrycznych, tworzenie rytmicznych wzorów.
- Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie liczebności.
- Rozróżnianie dźwięków w tym instrumentów muzycznych.
- Śpiewania oraz ilustrowania piosenek ruchem.
- Wypowiadanie się na temat obrazków, układanie historii wydarzeń.
- Zapamiętywanie wierszy.
Nauczycielki od 1.09.2023:
mgr Marta Skotarczak
lic. Roksana Białasz
Pomoc nauczyciela:
Anna Brych
Piosenka: Śpiewające Brzdące – Lisek Łakomczuszek
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- poznanie nowej wartości „dociekliwość”,
- rozwijanie koncentracji uwagi i umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- rozwijanie umiejętności myślenia analitycznego,
- wdrażanie do zgodnej współpracy podczas działania,
- poznawanie zmysłów oraz nazw reprezentujących je narządów,
- rozwijanie pamięci wzrokowej i słuchowej,
- doskonalenie umiejętności formułowania i wyciągania wniosków z prowadzonych obserwacji i badań,
- poznawanie części ciała i nazw wybranych organów,
- poszerzenie wiadomości dzieci na temat funkcjonowania organizmu,
- poszerzanie doświadczeń przyrodniczych,
- wdrażanie do uważnego obserwowania swojego ciała i odczytywania jego sygnałów,
- poznanie wybranych dziecięcych piosenek,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- zachęcanie do dokładnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,
- poznanie funkcji i zastosowania różnych okularów,
- rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,
- ukazanie korzyści płynących z noszenia okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych,
- poznanie korzyści płynących z bycia dociekliwym,
- rozwijanie spostrzegawczości i myślenia przyczynowo-skutkowego oraz umiejętności formułowania wniosków,
- zachęcanie do życzliwego zwracania się do siebie nawzajem,
- poznanie elementów tworzących Układ Słoneczny,
- poznanie właściwości magnesu,
- rozwijanie słownika czynnego u dzieci, budowanie wypowiedzi,
- rozbudzanie ciekawości poznawczej,
- poszerzanie wiedzy na temat wybranych planet,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni i w schemacie własnego ciała,
- zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zajęć i zabaw swobodnych,
- poznanie możliwości aparatu artykulacyjnego,
- rozwijanie umiejętności artykulacyjnych i fonacyjnych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zachęcanie do eksperymentowania z własnym głosem,
- poznanie wybranego pojazdu kosmicznego i zawodu astronauty,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- rozwijanie inwencji twórczej,
- doskonalenie precyzyjnych ruchów rąk,
- integracja grupy rówieśniczej,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- rozwijanie umiejętności słuchania instrukcji ze zrozumieniem,
- wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania pracy,
- poznanie wartości „wiary we własne siły” na podstawie bajki,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
- wdrażanie do szanowania emocji innych,
- rozwijanie empatii,
- poznanie pojęcia „film animowany”,
- kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości,
- rozwijanie mowy,
- wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,
- poznanie pojęcia „teatr”,
- rozwijanie umiejętności przeliczania i stosowania liczebników porządkowych,
- wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,
- poznanie cech baletu i opery,
- rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej,
- rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,
- rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,
- poznanie roli aktora w teatrze,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych,
- budowanie wiary we własne siły,
- gromadzenie informacji na temat znaczenia wiary we własne siły,
- zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,
- ćwiczenie pamięci,
- wdrażanie do zgodnej współpracy,
- poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,
- nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,
- uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,
- poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru dotyczącej kulturalnego zachowania,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,
- poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie,
- wdrażanie do poszanowania pracy innych.