Kadra
W naszym przedszkolu pracuje wykwalifikowana kadra pedagogiczna oraz panie z doświadczeniem w pracy z dziećmi.
Dyrektor:
mgr Małgorzata Borowicz – nauczyciel dyplomowany
Wykształcenie:
- Studia magisterskie – kierunek: Pedagogika, specjalizacja: Poradnictwo pedagogiczne; Uniwersytet Adama Mickiewicza
- Studia podyplomowe – kierunek: Wychowanie przedszkolne; Uniwersytet Adama Mickiewicza
- Studia podyplomowe – kierunek: Zarządzanie placówkami oświatowymi; Uniwersytet Adama Mickiewicza
- Studia podyplomowe – kierunek: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika)
- Studia podyplomowe – kierunek: Edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera
- Studia podyplomowe – kierunek: Diagnoza, rewalidacja i terapia pedagogiczna
- Studia podyplomowe – kierunek: Logopedia z neurologopedią
Ukończone szkolenia, kursy:
- Metoda Dobrego Startu w edukacji przedszkolnej
- Metoda Projektu w edukacji przedszkolnej
- Budowanie środowiska uczenia się języków obcych dzieci w wieku przedszkolnym
- Integracja dla edukacji. Nauka kodowania i programowania w przedszkolu i szkole podstawowej. Placówka w XXI wieku – tradycja i nowoczesność
- Teatr w katechezie
- Literatura uczy, bawi, wychowuje
- Organizacja nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły/placówki
- Akademia Otwartego Umysłu – Prawo Oświatowe w praktyce
- Matematyka już w przedszkolu
- Rozwój biologiczny, poznawczy i emocjonalny dzieci w świetle nowej podstawy programowej
- Ocena pracy dyrektora przedszkola
- Sprawozdanie z nadzoru
- Nadzór pedagogiczny
- Roczny plan pracy przedszkola zgodny z kierunkami polityki oświatowej państwa
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu
- Podnoszenie jakości udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu niepublicznym
- Rozszerzona rzeczywistość w edukacji przedszkolnej z wykorzystaniem robota Botzees
- Freblowskie podróże matematyczne – zabawy, które inspirują, a nie blokują
- Praktyczne wykorzystanie pedagogiki freblowskiej w edukacji przedszkolnej
- „Zielona godzina” – co godzina w naturze może dać dziecku? Teoria i praktyka – z Projektu Caritas Laudato si’
- Szczególne techniki motywowania, wspierania i rozwoju osobistego, a także treningu umiejętności prospołecznych i radzenia sobie z emocjami
- Dziecko jest dzieckiem. Krajowy dialog na temat promowania dostępnej i włączającej edukacji
- Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Wspólna praca, najlepsze rozwiązania
- Logosensoryka
- Nowatorskie formy współpracy z rodzicami
….. oraz wiele innych.
Nauczyciele:
mgr Agnieszka Kula – nauczyciel mianowany
Wykształcenie:
- studia licencjackie, kierunek: Pedagogika, specjalność Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z muzyką
- studia magisterskie, kierunek: Pedagogika, specjalność Pedagogika społeczna
- studia podyplomowe, kierunek: Logopedia
Ukończone szkolenia, kursy:
- ,,Ech muzyka, muzyka, muzyka…”
- Pomoc psychologiczno- pedagogiczna w praktyce
- Metody aktywnego słuchania muzyki wg Batti Strauss
- Słowne i matematyczne zabawy dydaktyczne
- Arteterapia jako narzędzie wspierania pracy wychowawczej w przedszkolu
- Doskonalący kurs języka angielskiego przygotowujący do nauczania języka angielskiego na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Nauka kodowania i programowania w przedszkolu i w szkole podstawowej. Placówka w XXI wieku- tradycja i nowoczesność
- Umiejętność rozpoznawania symptomów dziecka zaniedbanego, krzywdzonego, wykorzystywanego seksualnie
- Metoda Dobrego Startu jako system ćwiczeń wspomagających rozwój psychomotoryczny dzieci w wieku przedszkolnym
- Podstawy tworzenia ruchu i choreografii
- Sztuka komunikowania się w przedszkolu
- Melorytmiczna koncepcja wspomagająca naukę czytania
- Pozytywna dyscyplina i wiele innych
mgr Monika Bąk – Bednarz – nauczyciel kontraktowy
Wykształcenie:
- Studia licencjackie – kierunek: Pedagogika, specjalność: Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z dydaktyką języka angielskiego.
- Studia magisterska – kierunek: Pedagogika, specjalność: Zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
Ukończone szkolenia, kursy:
- „Asertywność i empatia w pracy z rodzicami”
- „Ochrona danych osobowych”
- „Przemoc w rodzinie”
- „Kurs z zakresu pierwszej pomocy”
- „Logogłoski”- ćwiczenia i zabawy logopedyczne przygotowujące do prawidłowej realizacji głosek,
- „Melorytmiczna koncepcja wspomagająca naukę czytania-muzykę słyszmy, litery widzimy”,
- „Pozytywna Dyscyplina w przedszkolu”
- „Daltońskie wędrówki-czyli jak wprowadzić plan daltoński w przedszkolu”
mgr Paula Frąckowiak – nauczyciel kontraktowy
Wykształcenie:
- Uniwersytet im. Adama Mickiewicza – studia magisterskie, kierunek: Teologia, specjalność: Katechetyczno-pastoralna
- Uniwersytet im. Adama Mickiewicza – studia licencjackie, kierunek: Pedagogika, specjalność: Edukacja Elementarna i Terapia Pedagogiczna
- Uniwersytet im. Adama Mickiewicza – studia uzupełniające magisterskie, kierunek: Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe
Ukończone szkolenia, kursy:
- Logosensoryka
- Zadania pedagoga specjalnego w przedszkolu i szkole w świetle nowych przepisów
- Metody Montessori. Wychowanie wg zasad Marii Montessori
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w placówkach oświatowych
- Wykorzystanie chusty animacyjnej podczas zajęć w grupie przedszkolne
- Wio, koniku, ruszaj z nami – łatwe tańce z piosenkami
- Teatr Kamishibai na katechezie
- Ćwiczenia gimnastyczne metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
mgr Aldona Tuszyńska – nauczyciel dyplomowany
mgr Marta Skotarczak – nauczyciel początkujący
Wykształcenie:
- Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Pedagogika- Wychowanie przedszkole i nauczanie początkowe – studia licencjackie
- Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Zarzadzanie oświatą, studia magisterskie
Ukończone szkolenia, kursy:
- Logosensoryka
lic. Roksana Białasz – nauczyciel początkujący
Wykształcenie:
- Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Pedagogika – wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe, studia licencjackie
Ukończone szkolenia, kursy:
- Sensopsoty – zabawy i ćwiczenia wspomagające rozwój dziecka w oparciu o teorię Integracji Sensorycznej
- Jak prowadzić zebrania i spotkania z rodzicami
- Kurs pierwszej pomocy: Sytuacje zagrażające życiu dziecka
- Cztery kroki do lepszej relacji z innymi
- Rozwijanie kompetencji dydaktyczno – wychowawczych w formie on -line
- ABC pracy z rodzicami dziecka niegrzecznego – czyli jakiego?
- Międzynarodowa Konferencja Naukowa ,,Trudności w przestrzeni edukacyjnej dziecka
- Kurs na wychowawcę wypoczynku
- Ogólnopolski Projekt Edukacyjny ,,Wróbelka Elemelka poznajemy, z nim przygody dzielić chcemy”
- Logosensoryka
mgr Grażyna Skupińska – Fromm – nauczyciel współorganizujący
Wykształcenie:
- Studia licencjackie- Pedagogika Specjalna- Oligofrenopedagogika z terapią autyzmu
- Studia magisterskie – Pedagogika Opiekuńczo- Wychowawcza i praca z rodziną, UAM
- Studia podyplomowe – Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe
Kursy i szkolenia:
- Niezbędnik nauczyciela wspomagającego
- Wykorzystanie elementów TUS na zajęciach rewalidacyjnych
- Zajęcia rewalidacyjne- planowanie indywidualnego wsparcia dziecka. Jak to zrobić dobrze?
- Kompetentny nauczyciel kluczem do innowacyjnej szkoły. Jak nauczać zdalnie
- Pozytywna dyscyplina w klasie
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia. Diagnoza-terapia-masaż
- Sensoplastyka- Wstęp
- Wspieranie nauczyciela w sytuacjach trudnych w kontakcie/pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne- I stopnia
- Makaton – I stopnia
- Metoda Marii Montessori- kurs podstawowy
- Logosensoryka
Pomoce nauczycielek:
Violetta Szymanowska
Anna Brych
Pomoc kuchenna:
Iwona Kaminiecka