Słoneczka

Do naszej grupy uczęszczają dzieci 5 i 6  letnie.

Chętnie podejmujemy różnorodne działania organizowane przez nauczycielki. Słoneczka dbają o ład i porządek w sali. Pobyt w przedszkolu, nowe koleżanki i koledzy to dobra okazja do nauki tolerancji, poszanowania praw innych. Sytuacje okazjonalne, propozycje dzieci, spacery, wycieczki, sprzyjają rozwijaniu zainteresowań. Po śniadaniu, gdy umyjemy ząbki, zaczynamy nasze zajęcia. Najbardziej lubimy: rysować, układać, spacerować, śpiewać i tańczyć. W liczeniu też jesteśmy dobrzy. Ćwiczymy swoją sprawność na zajęciach ruchowych i w ogrodzie przedszkolnym. Chętnie układamy puzzle i konstruujemy budowle z różnorodnych klocków. Przyjemnie jest chodzić do przedszkola, gdzie jest dużo dzieci i zawsze robimy coś ciekawego, czegoś nowego się dowiadujemy.


Co próbujemy osiągnąć, do czego zmierzamy w czasie zabaw i zajęć w grupie starszej:

  • rozwijamy mowę, myślenie, spostrzegawczość, słuch fonematyczny
  • doskonalimy umiejętności samoobsługowe, sprawność manualną i fizyczną
  • poznajemy podstawowe prawa moralne np. nie czyń drugiemu, co Tobie nie miłe…
  • poznajemy liczby i cyfry
  • bierzemy udział w bardziej złożonych zabawach dydaktycznych
  • wykonujemy prace plastyczne różnymi technikami
  • wiele rozmawiamy o otaczającym nas świecie
  • uczymy się zgodnego współżycia i współdziałania w grupie
  • chętnie uczestniczymy w zajęciach dodatkowych

 

Nauczycielki:

mgr Paula Frąckowiak
mgr Aldona Tuszyńska
mgr Agnieszka Kula
mgr Grażyna Skupińska- Fromm – nauczyciel współorganizujący
Pomoc nauczyciela:
Violetta Szymanowska

Tematy kompleksowe na miesiąc LUTY

 

Tydzień I: „Wszystko jest muzyką”

Tydzień II: „Pod ziemią, pod wodą”

Tydzień III: „W kosmosie”

Tydzień IV: „Prehistoryczny świat”

 

Wybrane zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc luty:

  • rozpoznawanie i utrwalenie źródeł pochodzenia dźwięków, rozwijanie percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości na dźwięki; zapoznanie z instrumentami muzycznymi i ich klasyfikacją ze względu na źródło dźwięku,
  • zapoznanie z naturalnymi zasobami Ziemi, zapoznanie z budową wulkanu, rozwijanie zdolności i umiejętności plastyczno-technicznych,
  • utrwalenie pojęć „kosmos” i „Układ Słoneczny”, poszerzenie wiedzy na temat ruchu obrotowego Ziemi,
  • zainteresowanie historią, zapoznanie z pojęciem archeolog, paleontolog, kustosz, kształtowanie postawy szacunku wobec tego, co przeszłe,
  • poznanie kształtu liter: n, N; p, P; w, W; j, J, zachęcanie do nauki czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego, dokonywania analizy sylabowej i głoskowej, rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozpoznawanie i pisanie liczby 10, ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 10, rozwijanie umiejętności przeliczania, doskonalenie układania rytmów; poznanie znaku „=”

 

Piosenka na LUTY:

Kosmiczny taniec

  1. Kosmos to scena, a na tej scenie

Tańczą planety, trwa przedstawienie.

Osiem z nich tworzy Układ Słoneczny.

Ziemia wiruje krokiem tanecznym.

 

Ref.: Glob nasz błękitny, planeta Ziemia

To dom dla zwierząt, roślin i ludzi.

W całym kosmosie lepszego nie ma,

Tutaj co rano Słońce nas budzi.

 

  1. Merkury, Wenus, a za nią Ziemia,

Mars, olbrzym Jowisz, Saturn w pierścieniach,

Uran niebieski Neptun na końcu

Wciąż krążą w tańcu swym wokół Słońca.

 

  1. A wokół Ziemi jak baletnica

Toczy się srebrna kula Księżyca.

Choć czasem możesz dostrzec w oddali

Tylko część jego – jasny rogalik.

 

 

Wiersz na LUTY

Pan Astronom mówi o Słońcu (Wanda Chotomska)

Dlaczego Słońce świeci?

To jasne jest od razu,

Jeśli się wie, że Słońce

To wielka kula gazów.

 

Te gazy wciąż się tłoczą,

Te gazy wciąż są w ruchu

I żarzą się, i prażą

W słonecznym wielkim brzuchu.

 

Słońce to kula gazów,

To gwiazda rozżarzona,

Stąd właśnie płynie światło,

Stąd płynie ciepło do nas.

 

Popatrzcie naokoło:

To wszystko, co widzicie –

Świat roślin, ludzi, zwierząt –

Słońcu zawdzięcza życie.