Aniołki

Do naszej grupy uczęszczają dzieci 3 i 4 letnie.

  • Codziennie uczestniczymy w zajęciach zorganizowanych przez nasze panie.
  • Uczymy się wierszy, piosenek, poznajemy nowe zabawy, uczymy się rysować kredkami, malować, lepić, wycinać czy liczyć.
  • Bardzo chętnie słuchamy bajek i opowiadań czytanych przez panią.
  • Wspólnie z naszymi starszymi kolegami bierzemy udział w uroczystościach przedszkolnych, a także poznajemy ludzi pracujących w różnych zawodach.


Co próbujemy osiągnąć, do czego zmierzamy w czasie zabaw i zajęć w grupie najmłodszej:

  • Dochodzenie do samodzielności w ubieraniu i rozbieraniu się.
  • Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupa,
  • Uczenie szacunku do rozmówcy.
  • Stosowanie zwrotów grzecznościowych.
  • Dokładne wskazywanie swojego miejsca zamieszkania, opowiadanie o swoim domu.
  • Ćwiczenie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Określenie kierunków w przestrzeni.
  • Wyodrębnianie w otoczeniu figur geometrycznych, tworzenie rytmicznych wzorów.
  • Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie liczebności.
  • Rozróżnianie dźwięków w tym instrumentów muzycznych.
  • Śpiewania oraz ilustrowania piosenek ruchem.
  • Wypowiadanie się na temat obrazków, układanie historii wydarzeń.
  • Zapamiętywanie wierszy.

Nauczycielki od 1.09.2021:
mgr Agnieszka Kula
mgr Monika Bąk – Bednarz
Pomoc nauczyciela:
Anna Brych

ZAMIERZENIA NA CZERWIEC :

  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego,
  • poznawanie świata poprzez doświadczenia własne i innych ludzi,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy,
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej poprzez aktywny udział w zabawach badawczych,
  • nabywanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole,
  • rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • klasyfikowanie przedmiotów ze względu na ich przynależność,
  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • poznawanie różnych środowisk przyrodniczych,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • zachęcanie do sprawiania niespodzianek bliskim osobom,
  • zapoznanie z różnymi środkami komunikacji lądowej, powietrznej i morskiej,
  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i sprawności aparatu artykulacyjnego
  • rozpoznawanie emocji i radzenia sobie z nimi,
  • rozwijanie mowy komunikatywnej,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • uświadamianie niebezpieczeństw w miejscach wakacyjnego wypoczynku,
  • rozwijanie mowy,
  • reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia ze zwróceniem szczególnej uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
  • określanie liczebności zbioru bez liczenia,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • poznawanie właściwych form zachowania,
  • rozwijanie umiejętności kulturalnego komunikowania się,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń,
  • utrwalanie nazw oraz charakterystycznych cech poszczególnych pór roku,
  • rozwijanie myślenia logicznego.
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
  • doskonalenie poprawności językowej prezentowanych wypowiedzi,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy,
  • wzmacnianie wiary we własne siły i możliwości,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • dostrzeganie i powtarzanie rytmu muzycznego,
  • poznanie rodzajów szklanych przedmiotów,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • doskonalenie wiedzy na temat plastiku i metali,
  • rozwijanie właściwej reakcji na instrukcje N.,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • kształtowanie postawy proekologicznej,
  • poszerzanie słownictwa,
  • spotkanie z zaproszonym gościem,
  • kształtowanie wyobraźni przestrzennej,
  • wzmocnienie wiary we własne siły i możliwości.

 

 

 

 

PIOSENKA:

 

„Wyścig rowerem”

1.Kiedy rowerem pędzę w dal
i kręcę pedałami,
koledzy chcą dogonić mnie
i wtedy się ścigamy.
Kiedy rowerem pędzę w dal,
w uszach mi świszcze wiatr.
Zostawiam z tyłu łąkę, las,
pozdrawiam każdy kwiat.
Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej,
kiedy pędzę na rowerze, cha,
kiedy pędzę na rowerze, hu,
kręcę, ile tchu.

2.. Kiedy rowerem pędzę w dal
i kręcę pedałami,
koledzy chcą dogonić mnie
i wtedy się ścigamy.
Kiedy rowerem pędzę w dal,
drogę do mety znam.
przyciskam mocniej, no i znów
medal ze złota mam.
Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej,..

 

 

Wiersz:

 

„Marsz”

Hej, idziemy naprzód żwawo

nóźką lewą, nóżką prawą,

Tup, tup, tup! Buch, buch, buch!

A kto z nami, ten jest zuch!

Radość w oczach wszystkich świeci;

Na wycieczkę idą dzieci.

Tup, tup, tup! Buch, buch, buch!

A kto z nami, ten jest zuch!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Język angielski:

                                                                                  

MIESIĄC TEMAT MIESIĄCA TEMAT TYGODNIA SŁÓWKA I ZWROTY PIOSENKA
 

 

 

 

 

 

 

 

Czerwiec

 

 

 

 

 

 

 

Holiday!

 

 

 

It’s sunny

 

It’s hot,  It’s sunny

 

„Goodbye”

 

Bye bye. Goodbye. Bye, bye, bye, bye. Goodbye.

I can clap my hands

I can stamp my feet

I can clap my hands.

I can stamp my feet.

Bye bye. Goodbye. Bye, bye, bye, bye. Goodbye. Bye bye. Goodbye. Bye, bye, bye, bye. Goodbye. GOODBYE!

 

 

 

Summer clothes

 

Skirt, top, Flip-flops, sunglases

 

Holiday!

 

Holidays, sea, mountain, lake

Summer is    sunny