Aniołki

Do naszej grupy uczęszczają dzieci 3 i 4 letnie.

  • Codziennie uczestniczymy w zajęciach zorganizowanych przez nasze panie.
  • Uczymy się wierszy, piosenek, poznajemy nowe zabawy, uczymy się rysować kredkami, malować, lepić, wycinać czy liczyć.
  • Bardzo chętnie słuchamy bajek i opowiadań czytanych przez panią.
  • Wspólnie z naszymi starszymi kolegami bierzemy udział w uroczystościach przedszkolnych, a także poznajemy ludzi pracujących w różnych zawodach.


Co próbujemy osiągnąć, do czego zmierzamy w czasie zabaw i zajęć w grupie najmłodszej:

  • Dochodzenie do samodzielności w ubieraniu i rozbieraniu się.
  • Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupa,
  • Uczenie szacunku do rozmówcy.
  • Stosowanie zwrotów grzecznościowych.
  • Dokładne wskazywanie swojego miejsca zamieszkania, opowiadanie o swoim domu.
  • Ćwiczenie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Określenie kierunków w przestrzeni.
  • Wyodrębnianie w otoczeniu figur geometrycznych, tworzenie rytmicznych wzorów.
  • Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie liczebności.
  • Rozróżnianie dźwięków w tym instrumentów muzycznych.
  • Śpiewania oraz ilustrowania piosenek ruchem.
  • Wypowiadanie się na temat obrazków, układanie historii wydarzeń.
  • Zapamiętywanie wierszy.

Nauczycielki:
mgr Natalia Goślińska
lic. Monika Bąk
Pomoc nauczyciela:
Violetta Szymanowska

Styczeń

Informacje dla Rodziców

grupa Aniołki

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie, na podstawie wiersza, czym jest szacunek,
  • rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych,
  • nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka i szanowania odmienności,
  • poznanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie (dzień – noc),
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • wdrażanie do przestrzegania rytmu dobowego,
  • budowanie wiadomości na temat nocy,
  • dostrzeganie rytmu dzień – noc,
  • wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia,
  • poznanie poszczególnych etapów życia człowieka,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnic w wyglądzie osób w różnym wieku,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej i aktywnego słuchania muzyki,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie empatii w stosunku do wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku,
  • poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności,
  • przypomnienie techniki malowania farbami akwarelowymi,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • nauka właściwego gospodarowania wodą podczas malowania,
  • zachęcanie do zgodnej współpracy,
  • poznanie wartości „szacunek” na podstawie przykładów,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
  • uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych,
  • rozwijanie mowy komunikatywnej,
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,
  • budowanie więzi emocjonalnej pomiędzy dziećmi w grupie,
  • poznanie pojęcia „para”,
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
  • rozwijanie umiejętności sprawdzania liczebności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary,
  • budowanie wiary we własne siły,
  • rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
  • zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami,
  • poznanie zastosowania kalendarza,
  • rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • zachęcanie do samodzielnego i starannego wykonania upominku dla babci,
  • poszerzanie wiadomości na temat zdrowia jako wartości,
  • nabywanie umiejętności formułowania wniosków,
  • wdrażanie do dbania o własne zdrowie,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • stwarzanie bezpiecznych warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,
  • utrwalanie wiadomości na temat form aktywnego spędzania czasu zimą (na podstawie piosenki),
  • zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw na śniegu,
  • poznanie niekonwencjonalnego sposobu wykorzystania płatków kosmetycznych,
  • rozwijanie umiejętności planowania działań podczas wykonywania pracy plastycznej,
  • rozwijanie pamięci słuchowej i wzrokowej,
  • poznanie wartości „zdrowie” na przykładzie opowiadania,
  • poznanie zawodu farmaceuty i jego miejsca pracy,
  • kształcenie zachowań sprzyjających zachowaniu zdrowia,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • uwrażliwienie na konieczność dbania o higienę osobistą,
  • poznanie pojęcia „taniec” i kroków do „Polki kłanianki”,
  • rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności tanecznych,
  • zachęcanie do aktywności ruchowej,
  • poznanie składowych piramidy zdrowia,
  • nabywanie wiadomości związanych ze zdrowym stylem życia.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,
  • zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,
  • zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,
  • zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,
  • słuchanie tekstów czytanych przez N.,
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,
  • zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowowzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.

 

Wiersz:

„Serce dla babci i dziadka”

Marlena Szeląg

 

Choć małe jeszcze serduszko moje,

to pełne miłości do dziadziusia.

W nim także miejsce jest babciu twoje,

bo kocha Was przecież najmocniej wnusia.

 

Babciu i dziadku, najlepsi na świecie,

laurki ode mnie dziś dostaniecie!

A w tych laurkach z serca życzenia:

zdrowia, szczęścia i zadowolenia!

 

Piosenka:

 

„Babciu droga babciu

 

Babciu, droga Babciu powiedz mi

Czy potrafisz zrobić to, co my?

My tupiemy tup-tup-tup

Teraz babciu ty to zrób!

 

Babciu, droga Babciu powiedz mi

Czy potrafisz zrobić to, co my?

My klaszczemy raz dwa trzy

Teraz babciu zrób to ty.

 

Babciu, droga Babciu powiedz mi

Czy potrafisz zrobić to, co my?

My skaczemy raz, dwa, trzy
Teraz babciu podskocz ty!

 

Babciu, droga Babciu powiedz mi

Czy potrafisz zrobić to, co my?

My całuski damy ci,

Teraz babciu daj nam ty!

Język angielski w styczniu:

MIESIĄC TEMAT MIESIĄCA TEMAT TYGODNIA SŁÓWKA I ZWROTY PIOSENKI I WIERSZE
 

 

 

 

 

 

 

 

STYCZEŃ

 

 

 

 

 

MY FAMILY

 

FAMILY PORTRAIT 1

Family, daddy, mummy, sister, brother, grandma, grandpa FAMILY

Mummy,mummy, I love my mummy.

Daddy, daddy, I love my daddy.

Sister, sister, I love my sister.

Brother, brother, I love my brother.

 

FAMILY PORTRAIT 2

 

 

GRANDPARENTS

 

 

 

Here you are,

Thank you

 

 

I LOVE MY FAMILY

 

 

I love…(mummy, daddy, my family)