Aniołki

Do naszej grupy uczęszczają dzieci 3 i 4 letnie.

  • Codziennie uczestniczymy w zajęciach zorganizowanych przez nasze panie.
  • Uczymy się wierszy, piosenek, poznajemy nowe zabawy, uczymy się rysować kredkami, malować, lepić, wycinać czy liczyć.
  • Bardzo chętnie słuchamy bajek i opowiadań czytanych przez panią.
  • Wspólnie z naszymi starszymi kolegami bierzemy udział w uroczystościach przedszkolnych, a także poznajemy ludzi pracujących w różnych zawodach.


Co próbujemy osiągnąć, do czego zmierzamy w czasie zabaw i zajęć w grupie najmłodszej:

  • Dochodzenie do samodzielności w ubieraniu i rozbieraniu się.
  • Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupa,
  • Uczenie szacunku do rozmówcy.
  • Stosowanie zwrotów grzecznościowych.
  • Dokładne wskazywanie swojego miejsca zamieszkania, opowiadanie o swoim domu.
  • Ćwiczenie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Określenie kierunków w przestrzeni.
  • Wyodrębnianie w otoczeniu figur geometrycznych, tworzenie rytmicznych wzorów.
  • Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie liczebności.
  • Rozróżnianie dźwięków w tym instrumentów muzycznych.
  • Śpiewania oraz ilustrowania piosenek ruchem.
  • Wypowiadanie się na temat obrazków, układanie historii wydarzeń.
  • Zapamiętywanie wierszy.

Nauczycielki od 1.09.2022:
mgr Agnieszka Kula
mgr Monika Bąk – Bednarz
lic. Aleksandra Kruszona
Pomoc nauczyciela:
Violetta Szymanowska

ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD W GRUPIE ANIOŁKÓW

 

  • poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny;
  • zachęcenie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków;
  • zapoznanie z możliwością zapisania wybranych czynności za pomocą prostych symboli;
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń;
  • opowiadanie o drzewie genealogicznym na podstawie zdjęć;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała
  • poznawanie zabudowy charakterystycznej dla środowiska miejskiego i środowiska wiejskiego;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • poznanie symboli narodowych;
  • rozwijanie mowy;
  • nauka hymnu narodowego;
  • zapoznanie z wyglądem i znaczeniem kokardy narodowej;
  • budzenie poczucia tożsamości narodowej poprzez poznawanie wybranych polskich legend;
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość;
  • zapoznanie z elementami miejscowego folkloru;
  • doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał;
  • zdobywanie informacji na temat gwiazd;
  • poznawanie wyglądu i nazw planet Układu Słonecznego;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • integrowanie się z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw przy muzyce;
  • poznanie historii św. Marcina ;
  • poznanie istoty Dnia Wszystkich Świętych i Dnia Zadusznego;
  • nauka piosenek;
  • uczestniczenie w warsztatach.

,,Flaga Polski”- piosenka

 

Błyszczy w słońcu flaga Polski – tak to właśnie ona

I na wietrze już powiewa wstęga biało-czerwona.

Ref. Tra la, tra la, tra la la la

Skoczna melodia do tańca nam gra.

Jak wygląda godło Polski wie duży i mały

Dumnie strzeże swego kraju ten nasz Orzeł Biały.

Ref. Hopsa, hopsa, hopsa sa sa

Tańczymy wesoło dziś ty i ja.

 

 

,,Misiowy wierszyk”

Jestem sobie mały miś.

Bawię się w przedszkolu dziś.

Mam dwa uszka do słuchania,

rączki dwie do pomagania,

buźkę, co mówi cichutko,

nogi co chodzą wolniutko.

Teraz dotknę kolan dwóch-

taki jestem Misio- Zuch!