Aniołki

Do naszej grupy uczęszczają dzieci 3 i 4 letnie.

  • Codziennie uczestniczymy w zajęciach zorganizowanych przez nasze panie.
  • Uczymy się wierszy, piosenek, poznajemy nowe zabawy, uczymy się rysować kredkami, malować, lepić, wycinać czy liczyć.
  • Bardzo chętnie słuchamy bajek i opowiadań czytanych przez panią.
  • Wspólnie z naszymi starszymi kolegami bierzemy udział w uroczystościach przedszkolnych, a także poznajemy ludzi pracujących w różnych zawodach.


Co próbujemy osiągnąć, do czego zmierzamy w czasie zabaw i zajęć w grupie najmłodszej:

  • Dochodzenie do samodzielności w ubieraniu i rozbieraniu się.
  • Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupa,
  • Uczenie szacunku do rozmówcy.
  • Stosowanie zwrotów grzecznościowych.
  • Dokładne wskazywanie swojego miejsca zamieszkania, opowiadanie o swoim domu.
  • Ćwiczenie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Określenie kierunków w przestrzeni.
  • Wyodrębnianie w otoczeniu figur geometrycznych, tworzenie rytmicznych wzorów.
  • Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie liczebności.
  • Rozróżnianie dźwięków w tym instrumentów muzycznych.
  • Śpiewania oraz ilustrowania piosenek ruchem.
  • Wypowiadanie się na temat obrazków, układanie historii wydarzeń.
  • Zapamiętywanie wierszy.

Nauczycielki:
mgr Natalia Goślińska
lic. Monika Bąk
Pomoc nauczyciela:
Violetta Szymanowska

Informacje dla Rodziców grupa Aniołki – kwiecień 2021

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie znaczenia tradycji,
  • poszerzanie wiadomości na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stół,
  • budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami,
  • poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania,
  • zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”,
  • poznanie zabaw matematycznych z pisankami,
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę,
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,
  • poznawanie piosenek o tematyce świątecznej,
  • rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,
  • poznanie budowy jajka,
  • doskonalenie percepcji wzrokowej,
  • rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,
  • budzenie zainteresowania otaczającym światem

 

 

„Z wielką radością”

Z wielką radością,

Z pięknym uśmiechem,

Witamy cię, cię, cię !

Raz rączką prawą,

Raz rączką lewą,

Do przodu, do tyłu,

I raz, dwa, trzy!

 

„Kwiecień plecień”

  1. Idzie za kwietniem rowem zielonym

Pierwsza stokrotka w śniegu kwietniowym.

Na skrawku ciepła, na zimna brzeżku,

Kwiat przebiśniegu usiadł w dołeczku.

Ref: Kwiecień, plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata (bis)

  1. Śniegiem sypnęło; czy kwiaty wschodzą na pożegnanie ostatnim mrozom?

Uderza wiosna o skrzydła ptakom

Śpiew się poturlał z góry po dachu.

Ref: Kwiecień, plecień….

Język angielski w kwietniu:

 

MIESIĄC TEMAT MIESIĄCA TEMAT TYGODNIA SŁÓWKA I ZWROTY PIOSENKI I WIERSZE
 

 

 

 

 

 

 

 

KWIECIEŃ

 

 

 

 

 

IT’S SPRING!

It’s  spring! It’s warm, It’s Cloud, blue It’s spring

It’s spring, it’s spring.

It’s warm outside.

Let’s go to the park

And play on a slide.

It’s spring, it’s spting.

It’s cloud outside.

Let’s go to the park.

And play on a slide.

 

Numbers

One, two,

Put on shoe.

Three, four,

Put on more.

Five, six,

Do some kicks.

Seven, eight,

Now  we wait.

Nine, ten

-do it again!

 

Spring clothes

Cap, shorts, T-shirt, shoes
 

Let’s go to the park

 

Park, bench, on , under

 

 

It’s warm outside