Aniołki
Do naszej grupy uczęszczają dzieci 3 i 4 letnie.
- Codziennie uczestniczymy w zajęciach zorganizowanych przez nasze panie.
- Uczymy się wierszy, piosenek, poznajemy nowe zabawy, uczymy się rysować kredkami, malować, lepić, wycinać czy liczyć.
- Bardzo chętnie słuchamy bajek i opowiadań czytanych przez panią.
- Wspólnie z naszymi starszymi kolegami bierzemy udział w uroczystościach przedszkolnych, a także poznajemy ludzi pracujących w różnych zawodach.

Co próbujemy osiągnąć, do czego zmierzamy w czasie zabaw i zajęć w grupie najmłodszej:
- Dochodzenie do samodzielności w ubieraniu i rozbieraniu się.
- Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupa,
- Uczenie szacunku do rozmówcy.
- Stosowanie zwrotów grzecznościowych.
- Dokładne wskazywanie swojego miejsca zamieszkania, opowiadanie o swoim domu.
- Ćwiczenie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
- Określenie kierunków w przestrzeni.
- Wyodrębnianie w otoczeniu figur geometrycznych, tworzenie rytmicznych wzorów.
- Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie liczebności.
- Rozróżnianie dźwięków w tym instrumentów muzycznych.
- Śpiewania oraz ilustrowania piosenek ruchem.
- Wypowiadanie się na temat obrazków, układanie historii wydarzeń.
- Zapamiętywanie wierszy.
Nauczycielki:
mgr Natalia Goślińska
lic. Monika Bąk
Pomoc nauczyciela:
Violetta Szymanowska
Informacje dla Rodziców grupa Aniołki – kwiecień 2021
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- poznanie znaczenia tradycji,
- poszerzanie wiadomości na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stół,
- budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami,
- poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania,
- zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”,
- poznanie zabaw matematycznych z pisankami,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,
- poznawanie piosenek o tematyce świątecznej,
- rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,
- poznanie budowy jajka,
- doskonalenie percepcji wzrokowej,
- rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,
- budzenie zainteresowania otaczającym światem
„Z wielką radością”
Z wielką radością,
Z pięknym uśmiechem,
Witamy cię, cię, cię !
Raz rączką prawą,
Raz rączką lewą,
Do przodu, do tyłu,
I raz, dwa, trzy!
„Kwiecień plecień”
- Idzie za kwietniem rowem zielonym
Pierwsza stokrotka w śniegu kwietniowym.
Na skrawku ciepła, na zimna brzeżku,
Kwiat przebiśniegu usiadł w dołeczku.
Ref: Kwiecień, plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata (bis)
- Śniegiem sypnęło; czy kwiaty wschodzą na pożegnanie ostatnim mrozom?
Uderza wiosna o skrzydła ptakom
Śpiew się poturlał z góry po dachu.
Ref: Kwiecień, plecień….
Język angielski w kwietniu:
MIESIĄC | TEMAT MIESIĄCA | TEMAT TYGODNIA | SŁÓWKA I ZWROTY | PIOSENKI I WIERSZE |
KWIECIEŃ |
IT’S SPRING! |
It’s spring! | It’s warm, It’s Cloud, blue | It’s spring
It’s spring, it’s spring. It’s warm outside. Let’s go to the park And play on a slide. It’s spring, it’s spting. It’s cloud outside. Let’s go to the park. And play on a slide.
Numbers One, two, Put on shoe. Three, four, Put on more. Five, six, Do some kicks. Seven, eight, Now we wait. Nine, ten -do it again! |
Spring clothes |
Cap, shorts, T-shirt, shoes | |||
Let’s go to the park |
Park, bench, on , under
|
|||
It’s warm outside
|