Aniołki
Do naszej grupy uczęszczają dzieci 3 i 4 letnie.
- Codziennie uczestniczymy w zajęciach zorganizowanych przez nasze panie.
- Uczymy się wierszy, piosenek, poznajemy nowe zabawy, uczymy się rysować kredkami, malować, lepić, wycinać czy liczyć.
- Bardzo chętnie słuchamy bajek i opowiadań czytanych przez panią.
- Wspólnie z naszymi starszymi kolegami bierzemy udział w uroczystościach przedszkolnych, a także poznajemy ludzi pracujących w różnych zawodach.

Co próbujemy osiągnąć, do czego zmierzamy w czasie zabaw i zajęć w grupie najmłodszej:
- Dochodzenie do samodzielności w ubieraniu i rozbieraniu się.
- Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupa,
- Uczenie szacunku do rozmówcy.
- Stosowanie zwrotów grzecznościowych.
- Dokładne wskazywanie swojego miejsca zamieszkania, opowiadanie o swoim domu.
- Ćwiczenie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
- Określenie kierunków w przestrzeni.
- Wyodrębnianie w otoczeniu figur geometrycznych, tworzenie rytmicznych wzorów.
- Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie liczebności.
- Rozróżnianie dźwięków w tym instrumentów muzycznych.
- Śpiewania oraz ilustrowania piosenek ruchem.
- Wypowiadanie się na temat obrazków, układanie historii wydarzeń.
- Zapamiętywanie wierszy.
Nauczycielki od 1.09.2021:
mgr Agnieszka Kula
mgr Monika Bąk – Bednarz
Pomoc nauczyciela:
Anna Brych
ZAMIERZENIA NA CZERWIEC :
- wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego,
- poznawanie świata poprzez doświadczenia własne i innych ludzi,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy,
- rozbudzanie ciekawości poznawczej poprzez aktywny udział w zabawach badawczych,
- nabywanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole,
- rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- klasyfikowanie przedmiotów ze względu na ich przynależność,
- rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- poznawanie różnych środowisk przyrodniczych,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- zachęcanie do sprawiania niespodzianek bliskim osobom,
- zapoznanie z różnymi środkami komunikacji lądowej, powietrznej i morskiej,
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i sprawności aparatu artykulacyjnego
- rozpoznawanie emocji i radzenia sobie z nimi,
- rozwijanie mowy komunikatywnej,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- uświadamianie niebezpieczeństw w miejscach wakacyjnego wypoczynku,
- rozwijanie mowy,
- reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności liczenia ze zwróceniem szczególnej uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
- określanie liczebności zbioru bez liczenia,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- poznawanie właściwych form zachowania,
- rozwijanie umiejętności kulturalnego komunikowania się,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń,
- utrwalanie nazw oraz charakterystycznych cech poszczególnych pór roku,
- rozwijanie myślenia logicznego.
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
- doskonalenie poprawności językowej prezentowanych wypowiedzi,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy,
- wzmacnianie wiary we własne siły i możliwości,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- dostrzeganie i powtarzanie rytmu muzycznego,
- poznanie rodzajów szklanych przedmiotów,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- doskonalenie wiedzy na temat plastiku i metali,
- rozwijanie właściwej reakcji na instrukcje N.,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- kształtowanie postawy proekologicznej,
- poszerzanie słownictwa,
- spotkanie z zaproszonym gościem,
- kształtowanie wyobraźni przestrzennej,
- wzmocnienie wiary we własne siły i możliwości.
PIOSENKA:
„Wyścig rowerem”
1.Kiedy rowerem pędzę w dal
i kręcę pedałami,
koledzy chcą dogonić mnie
i wtedy się ścigamy.
Kiedy rowerem pędzę w dal,
w uszach mi świszcze wiatr.
Zostawiam z tyłu łąkę, las,
pozdrawiam każdy kwiat.
Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej,
kiedy pędzę na rowerze, cha,
kiedy pędzę na rowerze, hu,
kręcę, ile tchu.
2.. Kiedy rowerem pędzę w dal
i kręcę pedałami,
koledzy chcą dogonić mnie
i wtedy się ścigamy.
Kiedy rowerem pędzę w dal,
drogę do mety znam.
przyciskam mocniej, no i znów
medal ze złota mam.
Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej,..
Wiersz:
„Marsz”
Hej, idziemy naprzód żwawo
nóźką lewą, nóżką prawą,
Tup, tup, tup! Buch, buch, buch!
A kto z nami, ten jest zuch!
Radość w oczach wszystkich świeci;
Na wycieczkę idą dzieci.
Tup, tup, tup! Buch, buch, buch!
A kto z nami, ten jest zuch!
Język angielski:
MIESIĄC | TEMAT MIESIĄCA | TEMAT TYGODNIA | SŁÓWKA I ZWROTY | PIOSENKA |
Czerwiec
|
Holiday!
|
It’s sunny |
It’s hot, It’s sunny
|
„Goodbye”
Bye bye. Goodbye. Bye, bye, bye, bye. Goodbye. I can clap my hands I can stamp my feet I can clap my hands. I can stamp my feet. Bye bye. Goodbye. Bye, bye, bye, bye. Goodbye. Bye bye. Goodbye. Bye, bye, bye, bye. Goodbye. GOODBYE!
|
Summer clothes |
Skirt, top, Flip-flops, sunglases |
|||
Holiday! |
Holidays, sea, mountain, lake |
|||
Summer is sunny |