Aniołki
Do naszej grupy uczęszczają dzieci 3 i 4 letnie.
- Codziennie uczestniczymy w zajęciach zorganizowanych przez nasze panie.
- Uczymy się wierszy, piosenek, poznajemy nowe zabawy, uczymy się rysować kredkami, malować, lepić, wycinać czy liczyć.
- Bardzo chętnie słuchamy bajek i opowiadań czytanych przez panią.
- Wspólnie z naszymi starszymi kolegami bierzemy udział w uroczystościach przedszkolnych, a także poznajemy ludzi pracujących w różnych zawodach.

Co próbujemy osiągnąć, do czego zmierzamy w czasie zabaw i zajęć w grupie najmłodszej:
- Dochodzenie do samodzielności w ubieraniu i rozbieraniu się.
- Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupa,
- Uczenie szacunku do rozmówcy.
- Stosowanie zwrotów grzecznościowych.
- Dokładne wskazywanie swojego miejsca zamieszkania, opowiadanie o swoim domu.
- Ćwiczenie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
- Określenie kierunków w przestrzeni.
- Wyodrębnianie w otoczeniu figur geometrycznych, tworzenie rytmicznych wzorów.
- Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie liczebności.
- Rozróżnianie dźwięków w tym instrumentów muzycznych.
- Śpiewania oraz ilustrowania piosenek ruchem.
- Wypowiadanie się na temat obrazków, układanie historii wydarzeń.
- Zapamiętywanie wierszy.
Nauczycielki od 1.09.2022:
mgr Agnieszka Kula
mgr Monika Bąk – Bednarz
lic. Aleksandra Kruszona
Pomoc nauczyciela:
Violetta Szymanowska
Informacje dla Rodziców grupy Aniołków
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc luty:
Tydzień 1; Kim będę jak dorosnę?
- rozwijanie mowy
- stwarzanie okazji do poznawania różnych zawodów
- rozwijanie sprawności manualnej
- klasyfikowanie przedmiotów według wybranego kryterium
- doskonalenie wiedzy na temat różnych zawodów
- rozwijanie sprawności ruchowej
- rozwijanie umiejętności działania w skupieniu
- wykonywanie ustalonych poleceń na dźwięk instrumentu
- zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych
- rozwijanie sprawności manualnej
Tydzień 2: Jaka jest moja ulubiona baśń?
- rozwijanie mowy
- budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci
- rozwijanie sprawności manualnej
- kształtowanie świadomości na temat książki jako źródła wiedzy
- rozwijanie umiejętności matematycznych
- rozwijanie koordynacji ruchowej
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i wrażliwości dotykowej
- wzbogacenie wiedzy na temat budowy książki
Tydzień 3: Gdzie mieszka sztuka?
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- układanie kompozycji z figur geometrycznych
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
- rozwijanie sprawności ruchowej
- pobudzanie aktywności i ekspresji twórczej
- rozwijanie ciekawości poznawczej
- rozwijanie swobody ruchu
Tydzień 4: Kiedy żyły dinozaury?
- zdobywanie informacji na temat dinozaurów
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- rozwijanie wiedzy na temat dinozaurów
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki, niski
- zapoznanie z dinozaurami mięsożernymi
- rozwijanie sprawności ruchowej
- rozwijanie umiejętności działania w skupieniu
- ćwiczenie spostrzegawczości
Piosenka
Bałwanek- Anima Nutki
- Pada, pada śnieżek biały, sypie od samego rana
Chodźcie chłopcy i dziewczynki ulepimy dziś bałwana.
Ref. Jedna kula taka duża, druga kula taka mała
Małe oczka – dwa węgielki i z węgielków buźka cała.
- Potem jeszcze dołożymy marchewkowy nosek mały
I z patyków rączki obie będzie miał nasz bałwan biały.
Ref. Jedna kula…
- Jeszcze guzik jeden, drugi, garnek czarny hop na głowę
Teraz razem zaśpiewamy bo już wszystko jest gotowe.
Ref. Jedna…
Wiersz
Jedzie Zima-
Jedzie pani Zima
na koniku białym,
spotkały ją dzieci,
pięknie powitały:
– Droga pani Zimo,
sypnij dużo śniegu,
żeby nam saneczki
nie ustały w biegu.