Kadra

W naszym przedszkolu pracuje wykwalifikowana kadra pedagogiczna oraz panie z doświadczeniem w pracy z dziećmi.

Dyrektor:

mgr Małgorzata Borowicz – nauczyciel dyplomowany

Wykształcenie:

  • Studia magisterskie – kierunek: Pedagogika, specjalizacja: Poradnictwo pedagogiczne; Uniwersytet Adama Mickiewicza
  • Studia podyplomowe – kierunek:  Wychowanie przedszkolne; Uniwersytet Adama Mickiewicza
  • Studia podyplomowe – kierunek: Zarządzanie placówkami oświatowymi; Uniwersytet Adama Mickiewicza
  • Studia podyplomowe – kierunek: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika)
  • Studia podyplomowe – kierunek: Edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera
  • Studia podyplomowe – kierunek: Diagnoza, rewalidacja i terapia pedagogiczna

Ukończone szkolenia, kursy:

  • Metoda Dobrego Startu w edukacji przedszkolnej
  • Metoda Projektu w edukacji przedszkolnej
  • Budowanie środowiska uczenia się języków obcych dzieci w wieku przedszkolnym
  • Integracja dla edukacji. Nauka kodowania i programowania w przedszkolu i szkole podstawowej. Placówka w XXI wieku – tradycja i nowoczesność
  • Teatr w katechezie
  • Literatura uczy, bawi, wychowuje
  • Organizacja nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły/placówki
  • Akademia Otwartego Umysłu – Prawo Oświatowe w praktyce
  • Matematyka już w przedszkolu
  • Rozwój biologiczny, poznawczy i emocjonalny dzieci w świetle nowej podstawy programowej
  • Ocena pracy dyrektora przedszkola
  • Sprawozdanie z nadzoru
  • Nadzór pedagogiczny
  • Roczny plan pracy przedszkola zgodny z kierunkami polityki oświatowej państwa
  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu
  • Podnoszenie jakości udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu niepublicznym
  • Rozszerzona rzeczywistość w edukacji przedszkolnej z wykorzystaniem robota Botzees
  • Freblowskie podróże matematyczne – zabawy, które inspirują, a nie blokują
  • Praktyczne wykorzystanie pedagogiki freblowskiej w edukacji przedszkolnej
  • „Zielona godzina” – co godzina w naturze może dać dziecku? Teoria i praktyka –  z Projektu Caritas Laudato si’
  • Szczególne techniki motywowania, wspierania i rozwoju osobistego, a także treningu umiejętności prospołecznych i radzenia sobie z emocjami
  • Dziecko jest dzieckiem. Krajowy dialog na temat promowania dostępnej i włączającej edukacji
  • Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Wspólna praca, najlepsze rozwiązania
  • Logosensoryka
  • Nowatorskie formy współpracy z rodzicami

….. oraz wiele innych.

 

Nauczyciele:

mgr Agnieszka Kula – nauczyciel mianowany

Wykształcenie:

  • studia licencjackie, kierunek: Pedagogika, specjalność Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z muzyką
  • studia magisterskie, kierunek: Pedagogika, specjalność Pedagogika społeczna
  • studia podyplomowe, kierunek: Logopedia

Ukończone szkolenia, kursy:

  • ,,Ech muzyka, muzyka, muzyka…”
  • Pomoc psychologiczno- pedagogiczna w praktyce
  • Metody aktywnego słuchania muzyki wg Batti Strauss
  • Słowne i matematyczne zabawy dydaktyczne
  • Arteterapia jako narzędzie wspierania pracy wychowawczej w przedszkolu
  • Doskonalący kurs języka angielskiego przygotowujący do nauczania języka angielskiego na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • Nauka kodowania i programowania w przedszkolu i w szkole podstawowej. Placówka w XXI wieku- tradycja i nowoczesność
  • Umiejętność rozpoznawania symptomów dziecka zaniedbanego, krzywdzonego, wykorzystywanego seksualnie
  • Metoda Dobrego Startu jako system ćwiczeń wspomagających rozwój psychomotoryczny dzieci w wieku przedszkolnym
  • Podstawy tworzenia ruchu i choreografii
  • Sztuka komunikowania się w przedszkolu
  • Melorytmiczna koncepcja wspomagająca naukę czytania
  • Pozytywna dyscyplina i wiele innych

 

 

mgr Monika Bąk – Bednarz – nauczyciel kontraktowy

Wykształcenie:

  • Studia licencjackie – kierunek: Pedagogika, specjalność: Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z dydaktyką języka angielskiego.
  • Studia magisterska – kierunek: Pedagogika, specjalność: Zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna

Ukończone szkolenia, kursy:

  • „Asertywność i empatia w pracy z rodzicami”
  • „Ochrona danych osobowych”
  • „Przemoc w rodzinie”
  • „Kurs z zakresu pierwszej pomocy”
  • „Logogłoski”- ćwiczenia i zabawy logopedyczne przygotowujące do prawidłowej realizacji głosek,
  • „Melorytmiczna koncepcja wspomagająca naukę czytania-muzykę słyszmy, litery widzimy”,
  • „Pozytywna Dyscyplina w przedszkolu”
  • „Daltońskie wędrówki-czyli jak wprowadzić plan daltoński w przedszkolu”

 

 

mgr Paula Frąckowiak – nauczyciel kontraktowy

Wykształcenie:

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza – studia magisterskie, kierunek: Teologia, specjalność: Katechetyczno-pastoralna
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza – studia licencjackie, kierunek: Pedagogika, specjalność: Edukacja Elementarna i Terapia Pedagogiczna
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza – studia uzupełniające magisterskie, kierunek: Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe

Ukończone szkolenia, kursy:

  • Logosensoryka
  • Zadania pedagoga specjalnego w przedszkolu i szkole w świetle nowych przepisów
  • Metody Montessori. Wychowanie wg zasad Marii Montessori
  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w placówkach oświatowych
  • Wykorzystanie chusty animacyjnej podczas zajęć w grupie przedszkolne
  • Wio, koniku, ruszaj z nami – łatwe tańce z piosenkami
  • Teatr Kamishibai na katechezie
  • Ćwiczenia gimnastyczne metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

mgr Aldona Tuszyńska – nauczyciel dyplomowany

 

mgr Marta Skotarczak – nauczyciel początkujący

Wykształcenie:

  • Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Pedagogika- Wychowanie przedszkole i nauczanie początkowe  – studia licencjackie
  • Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Zarzadzanie oświatą, studia magisterskie

Ukończone szkolenia, kursy:

  • Logosensoryka

lic. Roksana Białasz – nauczyciel początkujący

Wykształcenie:

  • Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Pedagogika – wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe, studia licencjackie

Ukończone szkolenia, kursy:

  •  Sensopsoty – zabawy i ćwiczenia wspomagające rozwój dziecka w oparciu o teorię Integracji Sensorycznej
  • Jak prowadzić zebrania i spotkania z rodzicami
  • Kurs pierwszej pomocy: Sytuacje zagrażające życiu dziecka
  •  Cztery kroki do lepszej relacji z innymi
  •  Rozwijanie kompetencji dydaktyczno – wychowawczych w formie on -line
  •  ABC pracy z rodzicami dziecka niegrzecznego – czyli jakiego?
  •  Międzynarodowa Konferencja Naukowa ,,Trudności w przestrzeni edukacyjnej dziecka
  • Kurs na wychowawcę wypoczynku
  • Ogólnopolski Projekt Edukacyjny ,,Wróbelka Elemelka poznajemy, z nim przygody dzielić chcemy”
  • Logosensoryka

 

mgr Grażyna Skupińska – Fromm – nauczyciel współorganizujący

Wykształcenie:

  • Studia licencjackie- Pedagogika Specjalna- Oligofrenopedagogika z terapią autyzmu
  • Studia magisterskie – Pedagogika Opiekuńczo- Wychowawcza i praca z rodziną, UAM
  • Studia podyplomowe – Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe

Kursy i szkolenia:

  •  Niezbędnik nauczyciela wspomagającego
  •  Wykorzystanie elementów TUS na zajęciach rewalidacyjnych
  •  Zajęcia rewalidacyjne- planowanie indywidualnego wsparcia dziecka. Jak to zrobić dobrze?
  • Kompetentny nauczyciel kluczem do innowacyjnej szkoły. Jak nauczać zdalnie
  • Pozytywna dyscyplina w klasie
  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia. Diagnoza-terapia-masaż
  • Sensoplastyka- Wstęp
  • Wspieranie nauczyciela w sytuacjach trudnych w kontakcie/pracy  z dzieckiem z niepełnosprawnością
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne- I stopnia
  • Makaton –  I stopnia
  • Metoda Marii Montessori- kurs podstawowy
  • Logosensoryka

 

Pomoce nauczycielek:

Violetta Szymanowska

Anna Brych

 

Pomoc kuchenna:

Iwona Kaminiecka